god söndag!!!

tidigt som en räka är jag vaken. Händer alltid när jag jobbar, då är jag alltid vaken astidigt, fast idag jobbar jag ju inte men jag vaknar ändå!
 
Igår var jag och Stålis på en tur för att kolla på en ny bil, som ni kanske sett på instagram så köpte vi bilen. Den kommer på onsdag, vi ville ha den ny servad och nya däck innan den kom hem. Den ska heta nya princess och jag ska leta upp ett klistermärke som jag ska sätta där bak, men säg inget till Stålis. Men tror att denna bil blir bra, den är inte helt ny, utan född 2011, har gått 6000mil. Men den har 4wd och är en diesel. Både jag och Stålis kände oss nöjda så vi slog till. Nu ska vi äta havregryn och nudlar de fem kommande åren!!!
 
Var i stallet ungefär 50 timmar igår. Först red jag Santa med Sten springandes brevid, "långa sandrundan". Sten var helt kokobanana och sprang som en tok i snön, Santa var mer städad och njöt mest av att vara ute (blivit mycket ridhus på sistonne) sedan efter det fick Irene vara barnvakt åt Stenis, hon satt och målade tavlor och Sten låg vid kaminen och sov, så gick jag ner och tittade på Mats-hoppning. Det var lag Bellan-Lovan-Josse-Alle-Agneta som hoppade. Ärligt talat jag var så impad av alla. Bellan och Cuben briljerade och fick de svåraste övningar att se ut dom easy-peasy!!!! Så stolt över min väninnan och hennes ädla springare. Sedan är det alltid imponerande att se Agneta, hur hon alltid har sina ahästar så välförberedda för alla uppgifter. Igår satt hon på en 4,5 åring och den var så fin och så välriden och Agneta red den så bra.
De andra tre var så duktiga också.
Stall Risingens stjärna Elin och Carla var också med, men i en senare grupp och då hann jag inte kolla. Jag hoppas att det gick jättebra!!!
 
Efter hoppning så gick jag sunshine och sten på en promenad i skogen. Jag har sådan träningsvärk idag, är jobbigt att gå i snö!!!
 
Nu ska jag sätta mig och plugga innan huset vaknar till.
 
PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0