det går bra nu


ibland säger en bild mer än tusen ord!
(Denna bilden tillägnas även till den något äldre tantens yngre dotter!)

Igår dressyrträning för vår alldeles egna toppentränare Frida! Alice-Brallis, Ellen-Tabellen och Den något äldre tanten var det som fick svettas.
Jag aggerade filmare under Den något äldre tantens pass och OJ vad det gick bra! Den något äldre tanten red och red. En och annan groda föll ur hennes mun och detta kommer att dyka upp i bloggen när ni minsta anar det. Den något äldre tanten talade under passets gång hur mycket hon svettas under ett ridpass! Minst vid tre olika tillfällen fick vi höra om hennes enorma svettningar. Jag och tränar Frida kände inte igen oss alls!
Scenario 1: Den något äldre tanten byter vantar mit tunder ridpasset. 
- Nu har jag så där mycket handsvett igen så jag kan inte få på mig vantarna
Scenario 2: Den något äldre tanten ska säga något positivt om sin häst
- Som vanligt är det bara jag som svettats under hela passet.
Scenario 3: I stallet efter avslutat pass, Den något äldre tanten
- Nej nu måste jag springa och byta tröja denna dryper av svett! Jag kan krama ur svetten.
Måste vara åldern som påverkar denna mycket dramatiska kropps-avsvalningsprocess!

Efter ridpasset hamnade vi även i en ordväxling om vem som har den snyggaste hästen. Den något äldre tanten hävdade att det var Tallen. Jag och Tant-Karin ( Den något äldre tantens väninna som numer är min väninna) tyckte att Santa var den som absolut var snyggast och att Tallen inte hade en chans. Den något äldre tanten insåg nog i smyg att vi hade rätt! Santi skulle kunna bli topp-model!

Efter avslutat ridpass hade vi fika i ateljén! Sen åkte hade vi tant-åkning hem i den något äldre tantens lilla lilla lilla bil!

I em ska vi ut och rida! Film från träningen kommer snarast!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0