hej måndag!

åh så sönt att skolan är slut!! Känner mig helt, nästan iaf, lugn i själen! Åh så har jag gjort klart 6 av 10 uppgifter på inredningsprovet! Jippi! Snart kanske jag kan bli en stressfri harmonisk människa!

Igår som tur var red jag Santi! Valde att köra tidigt från GBG,och lucky me (jag älskar radion) först var det Digi-listan, Lale hade typ 9 låtar på den, sen var det P3-sport! åh jag älskar P3 sport. Har ni inte lyssnat på det måste ni göra det! Det är en programledare och tre sportsmän, en homosexuell fotbollsspelare, en gymnast och sen vår allas älskade Stefan "vattenskallen" Holm. Vet inte varför han kallas vattenskallen men det var någon som sa det för typ 10 år sen och det sitter kvar. det är samma sak om någon säger Anja person måste jag trycka mig på näsan och skrika Kexchoklad! jaja! Åh det diskuterar olika idrottsproblem, igår var det avundsjuka. Och Stefan tycker aldrig som någon annan. Igår sa han typ en mening och så avslutade han det med "Goud damn it" haha säg detta på värmländska och ni kommer skratta ihjäl er. Satt o sa så hela vägen hem, som tur väl hade Lukas härlurar så han bara log lite förstående. 
Ja när barn och man var urlastade körde jag på en gång till stallet. Och redan när jag kom började San och Sun springa som två hysteriska apor. Så de fick gå in. Sun stod i sin box och övade julsånger medan San stod inne i stallet o sjöng med. sedan skulle jag försöka få på utrustningen och det var som att klä på en ål. En hysterisk ål. Benskydd var livsfarligt, sadel otäckt och ländtäcke var inte att tala om. Jaja! Häst och ryttare klarade påklädning och som tur väl red jag en sväng en sväng på banan innan jag och Olli skulle ut i den mörka skogen. Och Santi hade mycket luft under gumpen. Det svängde. Jag bad henne flertalet gånger att sluta, men hon fortsatte. Ja efter en stund var hon klar och då kom Olli så då red vi ut. Då var hon snäll!

Idag blir det snabb rastning på lina sen bär det av till Uppsala. Så gärna ridning med någon på Onsdag kväll!! Olli redan bokad på en! Men har juh två J

Världens största tack till Fiffi-hulk, Mor-truta, Den något äldre tanten, prinsessan Anna och Martina (kanske var någon mer) att ni lastade upp 5 ton hö;) *pöss*

Mjau!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0