jag e tillbaka...

hej mitt vinterland nu är jag hääär! nej ingen snö! och solen skiner. Jippi! eller inte nu eftersom det är mörkt! Tillbaka i Växjö och imorgon börjar livet som vanligt igen. Eller halvvanligt! santa ska ställas på efter tre veckors vintervila. Kan hon behöva. Hon börjar bli lite lätt galen och stampar takten allt hon kan i boxen!
Damerna blev iaf glada idag när jag kom hem!Hade shoppat som en liten apa till dom så vi hade klädproving i stallet! Först så fick de varsiTt nytt täcke! Suni fick ett brunt snyggt tufft vintertäcke. Och Santa...tja.. det ser ut som en bävernylon overall från 1972. Men det går från svans till öra så lillflickan inte ska frysa. Både verkade ganska nöjda! Eller Sunni nöjd Santa såg lite nedstämd ut....

Sedan blev det ett nytt schabrak som jag ägnade 4 timmar med att dekorera med diverse grejer. Men det blev så coolt och  jag har redan fått bud på att sälja det. Ska nog ändra inriktning  här i livet och bli shabrak-tillverkerska! Istället för inredningsarkitekt! Btw suttit nu tre timmar och ritat en mur, med tusch! jaja prov 2 snart klart så det är gött!!!!
Mer grejer till damerna en klippmaskin, tack mummi o daddi! Nu behöver jag inte låna princessans racer-shaver mer. Fast den är lila och så söt. Sen har jag fått ett xxx men det är hemligt fram till 3dje januari för då fyller jag år. JIPPI! sen har jag köpt nya gympadojjor, svarta till sunni och vita till santa. o massa mer kommer inte ihåg. All sniffande på tuschet har förbrännt en del av mitt minne.

Sprang iaf på den något äldre tanten i stallet idag! Och det var lycka! Hon är bara så bäst! Mor-Tuta och de två tomtenissarna Ossi och Agge hade på förmiddagen mockat åt mig så det enda jag behövde göra var att prata strunt och göra iordning lite mat till barnen. Kan det inte vara så varje dag! Fiffi om jag lyssnar på ditt kasettband kan du mocka till mig en månad då som du sa?

Åh imorgon ska bli kul längtar efter att få rida på min häst igen!Den något äldre tanten har bokat in morogn möte för tränare Frida. Allt för att jag ska komma efter henne i utvecklingen! Mjn jag tar igen det snabbt nu när jag väl sätter igång!

Åhh fick precis ett mess av RosePedroh att vi ska åka till Holland i April och titta på världscup hoppning! kul jag är på, fast jag tycker att hoppning är tråkigt samt farligt att titta på så är det alltid kul med en mini semester!!


sunni


santi


ny design!!! Bemine design!

början till min mur!

GOD NATT!!!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0