träning...

Igår var det äntligen dags för dressyrträning för Frida igen! Började med att jag inte kunde knäppa mina dressyrstövlar! Gissa vem som kom till undsättning och som gav mig massa skit för det, jo den något äldre tanten! Efter jag skrev inlägget om henne fläskvader har hon bara väntat på sin revange! Nu var det så att mina vader inte fick plats i mina stövlar utan att den nya dragkedjan är skit. Ska lämna tillbaka den så får skonisse göra om! Gör Om Gör Rätt!

 
Det var kul att träffa Frida igen, hon är så rar. Santa visade inte upp sin bästa sida, utan hade glömt bort hur man galopperar till höger. Tur att man har tålamod som räcker två varv runt jorden. Men helt plötsligt fattade hon galoppen (Hoho) och kunde galoppera jättefint. Traven gick ok och skänkelvikningarna satt som en smäck. Mamma Pytte filmade åt mig!

Den något äldre tanten hade haft en strålande dressyrlektion och hade fått avancera. Hon gjorde förvänd galopp, korta travsteg och 15 meters volter i galopp. Lucky bastard.

Jag och den något äldre tanten hade tant-natt-ridning i tisdags..Efter hoppningen övade vi dressyr! Då såg jag hur mycket den något äldre tanten rider med sina ben. Jag försökte göra lika dant! Gud vad trött jag blev och då verkade detta intensiva arbete endast i 2 minuter. Pottan red så hela passet. Frågade om hon kunde göra så på min häst också! det ska hon göra någon dag! Haderajjan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0