helgen...

Och givande tanthoppning!
Jag är så trött att jag knappt kan hålla mig vaken! Ska sluta dricka sen-kaffe. Går inte att somna sen. Så sitter nu och kompenserar bristen på gården dagens sömn med mer kaffe.. ond cirkel?

Men vilken UNDERBAR helg! Glädjen går att ta på! Fredag hästfritt. Njöt av att vila efter jobbet, tror aldrig jag har gjort det, men det ska jag absolut börja med, vilken kanonstart på helgen!! Sedan var det partaj hos festfixaren Pedroh! klackarna i taket och slipsen runt huvudet!

Helgens underbara glans kan också bero på att alla ridpass sammanfallit med Den Något Äldre tanten! Lördags var det bestämt tant-ute ritt. Tyvärr var vädergudarna inte på vår sida utan det var töväder och regn! Så blev en go vistelse i ridhuset! Santi och Tallen var på skojhumör och skyggade för det mesta som gick att vara rädd för. Balansen på någon av tanterna var inte den bästa men på något sätt höll vi oss kvar!
Igår var det tanthoppning!
Jag hade juh haft en hel del träning med os-laget, Fiffi och Olli, sedan sist NÄT såg mig, så jag stylade genom att hoppa bäst av oss två. NÄT gapade av förvåning när Santi klippte hinderna som ingenting! Som vanligt kan inte NÄT ta när Santi och jag klarar av hinderna med bravur utan självklart tryckte hon upp det på höjder som jag och santi avstod från att övervinna! Efter hoppningen blev det kvällsfika i stallet! Då hade jag varit där sedan klockan tolv på lunchen.. jag var hemma sju. Under dessa timmarna har jag ridit två hästar! Och ja… pysslat??
Sunny-bunny-playboy-hunny var helgens dressyrstjärna! Ibland undrar jag vad den lilla hästen får allt ifrån! I helgen var en sådan helg då hon kunde allt och lite till. Visserligen blev hon väl belönad när hon gjorde rätt men ändå! GP here we come!!!

Åååå nu vet jag varför jag har myror i brallan !min Bästa Cia kommer till Europa idag! Åååå välkommen hem världens finaste apa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0