akrobatik, flyttlass och renovering

så kan man sammanfatta "Den något yngre" tantens helg. Halsont, fest huvudvärk så kan man sammanfatta "Den något äldre" tantens helg. Den något äldra tanten har nämligen insett att det finns ett liv efter uppnått ålder xx och partajar därför sodm aldrig förr. Den något yngre tanten gömmer sig för vinterkylan och gör saker i hemmet i stället.

Akrobatiken i helgen stod Sunny-hunny-playboy-bunny för. I lördags skulle NYT, Mor-Tuta och Olli ut en lugn och stilla skogspromenad. Rundan började bra, ända tills den något äldre hästen fick myror i brallan! Det var piruetter och störtdykningar och ångvältsmetoden. Allt för att liva upp den trista promenaden. Santi kollade besvärat på Sun och Jinni tyckte att det var mycket spännande. Mor-Tuta satt kvar det var mycket bra gjort och i söndags sattes Sun i kandar. Min kollega Maria skulle rida sunni på torsdag men vi har ställt in detta.



Flytten i lördags var tung svettig och NYT fick slita hårt med den långa flytten. Den långa flytten var från ena sadelkammaren till en annan sadelkammare. Fiffi-(hulken) hjälpte till. Så flytten gick snabbt och smärtfritt. Nu huserar NYT, Fiffi och Mini-tant-Maja i den nya sadelkammaren. Dte blev så fint och äntligen har jag allt i ordning och färgkordinerat. Helt underbart! De två hästarna som befinner sig i NYT ägo fick även provstå i sin nya iodninggörningsplats. Och det gillade dom verkligen. 

 

Renoveringen av köket är nu snart klar, eller snarare golvomläggning. Löken och Kuba har gjort ett fantastiskt jobb! Det blev mycket fint. Jag kunde bidra med att såga brädor på längden och sätta upp lister. Nu är det bara småpill och lite målning kvar. Sen är köket klart och det är bara hallen kvar att göra om. Men vi ska vänta till inredningsprov sex är klart. Det är tungt att renovera men kul när det blir fint. Från förra gången lärde jag mig att byggarna arbetar bäst en dag under ölförtäring men dag två sedan är de obrukbara därför slet vi på så att vi nästan var klara i lördags! hihi!



Fredag..                                                    Lördag...

 
lördag ganska sent...                                    söndag morgon, wiki o empi väntar på frukost...

Åh igår var det också hoppning på hög nivå. Kanske inte för mig, men Olli och Fiffi drämde till med att hoppa hinder på cirka 2 meter. Jag höll mig något under detta. Det började med att Patrik, Fiffi och Olli kom till ridhuset (jag satt och skolade sun) och hinder efter hinder efter hinder plockades fram. Celle-boll och Mr P som även de befann sig i ridhuset kollade på mig med en förfasad blick och frågade utan att prata "ska du" jag gjorde en kraft ansträgning till leende och svalde.. mmm...
Japp men det var bara att bita ihop klä på Santi den något lite lättare gymnastikdräkten och den nya extra skyddande störtkrukan och sen satsa fullt ut! Jag hoppade en åtta! Ett dubbelhinder med ett galoppsprång i mellan och en serie med först studs och sedan en oxer! Detta kopplades ihop till en bana och high five vi klarade det! Målet med dagens pass var att få santa att kunna galoppera till höger utan att byta och det kunde hon. Så jag var mycket nöjd. Efter att jag hoppat klart på marknivå hinderna, visade proffsen var skåpet skulle stå. Olli och Jinni visade klass på mycket hög nivå och är klara för OS. Fiffi och Fia hoppade med bravur och även de är nu kvalade till OS. Så skönt att ha två proffs i stallet!

Ikväll gymning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0