ännu en helg har snart passerat...

fredag blev det lite dressyr i ridhuset. FiKc sällis av martina och prinsessan anna. Ridningen var ganska menlös och gick verkligen inte speciellt bra så nu kommer jag åter ihåg varför jag inte rider på fredagar (och måndagar)

Lördagen började fint med ett kärleksfullt sms av Celle som bjöd upp till dans i ridhuset. Santi var på g och gjorde lite olika vackra grejer för att imponera på Mr P. Mr P däremot var fullt upptagen med att hitta på diverse egna special steg för att imponera på sin ryttare. Vi fick även sällis av Benji och hans nya medryttare. Efter Santi så var det dags att rida Rapz. Min fina Rapz. Hade inte ridit honom på säkert ett år, och Oj vad fin han var att rida på. Blir den hästen till salu så köpe jag han på en gång. Rapz som skakat skräck i stallet efter några vackra bocksprång i padocken i veckan fick folket i stallet att undra om den något yngre tanten verkligen skulle rida detta vilddjur. Men Rapz fattade på en gång att det var den något yngre tanten som bjöd upp till dans och inte hans välbalanserade matte, så han skötte sig som den gentleman han är. Hoppas verkligen få rida han snart igen och självklat sno honom och starta lite dressyrtävlingar.

Idag låg åter igen snön på marken (ska den ligga kvar nu) och jag och den morgon pigga tanten Celle gav oss ut  iskogen på de orörda vägarna. Igentligen hade jag ridförbud idag, pga att jag startade ett "litet" renoveringsprojekt igår. Men skam den som sover länge... smög upp klockan halv åtta och svishade iväg till stallet. Hihi! Sunny som absolut tröttnat på ridhuset blev så lyckig när även hon fick komma ut i skogen. En riktig liten rackare är den där gamla damen. Hon försökte gång på gång krångla avden något yngre tanten i en driva. Men satt kvar!

sen på vägen hem körde jag och köpte nytt golv! och nästa helg kommer Kuba-Buba-bygg och fixar det åt mig. För att Löken inte skulle sura över det nystartade projektet åkte vi även till media MArkt där han köpte nått nytt till macen. Ett tangentbord som var typ aslitet. Men han var glad och har hjälpt till i köket hela dagen!

I helgen har det även varit hopputbildning för vårt kommande Os-satsnings team i hoppning (den något yngre tanten och den något äldre tanten tillhör satsningen för division 3 lokal dressyr HAHAHA) . Fiffi och Olli var med från "Risinge Equstrian Team" och att döma av deras stråalnde leenden hade utbildningen gått bättre än förväntat! Fia hade hoppat som en stjärna!

puh nu är jag trött och det är total kaos här... köksluckor överallt.. väntar på att få en bild på den något äldre tanten så ni alla vet hur hon ser ut en söndag i slutet av Januari...


skogspromenad...

the old but crazy one...

hi hi hi så här kan det se ut....

Träningschema denna veckan
Måndag :vila (gymning med Celle-boll)
Tisdag: träning för Frida
Onsdag: Skritt
Torsdga: dressyr
Fredag: VILA!
Lördag: Tantridning med den något äldre tanten
Söndag: Hoppning om någon vill och kan?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0