gäsp!

god morgon alla underbara rumpnissar!
Jag bara älskar tåget mellan mjölby och hallsberg, för på detta tåg som påminner lite om våra öresundståg har de klätt stolarns i detta underbara tyg.

Lovely or what! mer kristina kantarell tyg.

Igår var jag helt väck efter resan, haha jag är så känslig. Kom iväg sent från jobbet, regnet räckte fiingret på väg mot bilen och ökade i styrka... det var svinmörkt och kunde knappt hitta bilen. Sverigevädret visade verkligen sin sämsta sida och det är dessa dagar man undrar varför man har två hästart! Hämtade upp mini-Agneta på vägen till stallet så resan dit blev ganska kul, sen skildes vi åt för stallgöra i varsitt stall men sammanstrålade sedan i ridhuset! Jag red Santi-luring och Agneta på Rapz (som igentligen också är min bara så ni vet) Jag hade skrittövning. Har kommit på att det är assvårt att skritta! Santi gör allt för att undvika böja sin vackra nacke i en båge! men till slut kunde även hon göra det! Vi övade även på att stå still. Vad är det för fel på hästar? Första lärde jag henne stå still. Sen la jag på att hon skulle backa på mitt knä-knip komando men näää då så fort vi ska stå stil ska hon springa bakåt så fort hon kan! åH! Santi varför göra allt så invecklat????
 Martina och stören hade också lite dressyrgymnastik i ridhuset samtidigt och Stören såg så fin ut! Prinsessan Annan och kakan var också där och Anna bar sina heta snygga asbra ridstövlar som bara är så underbara! det är sportigt och elegant precis så som en tant ska klä sig!Anna nr 2 och hennes Calli var lite överdomare i ridhuset och kollade så att alla skötte sig!


annas stövlar! *GILLA*

När santi var klar fick hon pyamas och morgon rock på sig och goa tofflor sen fick hon ta en nap medans Sun fick dressyra! tyvär hade Sunni-bunni-playboy-hunny övat lerdyk under dagen, så min annars vita häst var brun! Överallt! Till och med i öronen! hur lyckades du med detta frågade jag henne! så det fick blir barbacka ritt, men dEt är bra. 30 min trav bArbacka klår alla magövningar som finns. Så känner hur magmusklerna suckar idag! Men det gick bra med barbacka dans...

Jag var typ hemma vid tio och då kröp jag ner i min favoritdräkt rosa OP och myste med Empi! empi luktade äckligt så i helgen blir det kattbad!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0