igår var det träning för frida

Sitter och är nöjd, var en givande träning med Santa-Lanta igår. Det var absolut inte helt perfekt, men vissa stunder gick hon riktigt bra. Sen är hon lite lurig och hittar på diverse saker imellan åt för att visa att hon visst bestämmer. Men det gör inget. Har konstaterat att Santi är en väldigt snäll häst att ha o göra med, måste bero på den något yngre tantens lugna och snälla psyke. Men hon verkar ganska cool med livet. Om jag jämför henne hur hon betedde sig för drygt ett år sedan så var hon helt galen. Man kunde inte ens peta på henne utan värsta protesten. Men nu, jag kan lasta henne helt själv, hon står och dagdrömmer i trailern , sen står hon stilla när man gör iordning sig och helt lugn vad som än händer. Santis största svaghet är psykbrytet mot ländtäcket. Vilket hon får titt som tätt. Då är det bara att be till gudarna att inget händer.
Ska lägga upp film från igår, har laddat hem ett nytt filmredigerings program och satt och redigerade filmsnuttarna mor-tuta skapat igår kväll. Först fattade jag absolut ingenting men sen var det ganska lätt. Ni ska få se reultatet på Bemi the moviemaker någon dag!
på vägen hem från träningen stannade vi vid preem o köpte coffie. Jag glömde dock bort att jag fortfarnde bar hjälm och folket på macken tittade lite lustigt på mig...
När vi kom tillbaka var många av tanteri bestättningen på plats. Fiffi, Sjuksyster Anna, Tant-Linda.. så jaaa fastän att jag gjort klart allt innan träningen kom jag inte hem förän seeent. hihi

men när jag kom hem hade Löken tagit bort allt golv i köket! Jag är så glad att jag inte hade kvar idén om vitt golv i köket, hade sett ut som köket var sjukt. Men den här tygrullen eller vad det nu är var så mjuk att gå på så det hade varit fint att ha.

Idag är det ridning med Fiffi kl fem! Sen powerwalk med Santi och sedan halv åtta gymning med Celle-Boll. Önskan idag från den något yngre tanten är Stjärt-träning!


Santi frös efter träningen så jag klädde på henne massa saker. Det tyckte hon var skönt!

nooo floor! men mjuk tygmatta! Alla lådor utdragna för de håller på att torka på handtagen!!!!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0