kvällsamtal med den något äldre tanten

kvällens tema blev ungdomsord. Den något äldre tanten som innehar två stycken tonåringar håller på att bli uppdaterad med nya tuffa ord som man nu för att vara inne ska slänga sig med. Det ena var "att ge en ditch blick" tydligen var detta att titta under lugg. Sedan var det slafsa som betydde hångla. Jag är mycket spänd över vad morgondagens ord kommer att bli! men alla som läser kan ju ge någon en ditch blick imorgon!

Idag var jag ute och körde i snön för det var ju träning hemma hos Frida. Det gick mycket bra och Frida var mycket nöjd med min och Santis insats! Santiluring bar sitt glitter schabrak! Vi fick öva på skänkelvikningar både i trav och i galopp! hör och häpna! Sedan visade jag vår nya konst för Frida, ryggningen! frida blev mäkta imponerad och gjorde en bakåtvolt. Mortuta applåderade. Ddet var verkligen kul att träna igen. Men när jag kom tillbaka från träningen frös jag som en nytvagad iller. Nu är jag varm igen!

Imorgon ska damerna få nya sportskor. Jag som ska åka till Karlstad har överlämnat ansvaret på Mortuta som får aggera hjälperska till benny-boy.

På återseende.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0