ojojoj! Nu är vi verkligen på g!

Gymning för den något yngre tanten och Tant celle-boll har påbörjats! startskottet blev igår, med 1,5 timmas hårdträning! Ni hörde rätt! Idag sitter den något yngre tanten i en och samma position och alla rörelser minimeras till mininivå då smärtan som uppkommer vid för hastig / stor rörelse är förödande!
celle-boll som är van att röra på sig hade lagt upp ett träningsschema för kvällen, och det blev 20 min dans, kickboxing mot säck, 10 min rodd, 10 min hoppning till kinect, sedan en mardrömsövning där man skulle kasta sin gängliga kropp mot marken och sedan med lycka hoppa upp i luften! Sedan blev det stretching och att jag inte är så vig fick vi åter bevis på! Det var jättekul att träna och nu kör vi varje måndag! Tuuut tuuut! Dock hann min kropp stelna till i bilen på väg hem så att ta sig in i lägenheten blev ett problem jag inte hade tänkt på. Men vilken kick jag fick av att träna! Jag och Celle-boll kommer bli de mest vältränade dressyrryttarna ever!

kvällen  avslutades med att titta på sportgalan! Jag älskar att titta på sport. Eller bra sport, typ när man får se fina mål och när folk vinner ett lopp. Då ryser jag och blir glad (okej jag gråter ganska ofta till sportögonblick)Och igår vann allas vår ridsports älskling (eller kanske inte älskling) Favorit (bättre ord) Jerring priset med typ 65%! Det var han verkligen värd! Jag och den något äldre tanten röstade och röstrade, tror jag la ner efter 25 st rigningar och den något äldre tanten samma!  Vi förde sms konversation under hela galan!

Vid lunch idag kommer IR-Ellinor och drar i Santis ben, har mina gissningar på var det sitter fast men kommer inte säga de förän jag fått de bekräftade! Sedan i kväll ska jag titta på en ny större lägenhet! Jag hoppas på ett vis att jag inte vill ha den, men tror jag redan vet att jag kommer älska den!


Åååååh Hej..


gym-nissar!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0