sticka, stock, skog

jag säger inget mer! men en mycket meningsfull konversation på läktarbänken!
ja då har vi varit o kollat på Bo Jenås träning! Jag och den något äldre tanten känner oss inte alls borta i matchen inom dressyr världen. Men vi fortsätter att kämpa på.
Innan det var dags för att titta på dressyren blev det en snabb stalltjänst med massa hjälp av Fiffi. Fiffi har inte uppnått den prestigfyllda åldern över 25 än så undviker att kalla henne för tant! men fiffi alias hulken hjälpte mig med insläpp och dylikt! hon var snabb som blixten. jag gick mest åt fel håll och gjorde konstiga förvirrade saker medans fiffi strukturerade upp och fixade iordning. tack fiffi. sedan blev det dressyrtittande under min eller sunnis tjocka gula yllefilt på läktaren. men fy vad kallt det var ändå! brr brr brr!
först fick vi se en femtonårig tjej rida hon red så fint, sen var det sveriges nästa os ryttare ellinor om red och jäkla vad duktig hon är! vi satt och gjorde dressyr applåder titt som tätt. sedan dök den under bara något äldre tanten upp och då var det vår alldeles egna fridas tur. frida såg först lite arg ut, (vi fick förklaring sen män asså.. hihi) men oj vad det gick bra. det blev i slutet över diagonalen  byten i varje. vi som inte kommit dit än, bandade med våra mobilkameror, dessa filmer ska sedan användas i utbildning syft för suni, santi, fia o tallen. titta o lär!!! sedan var det dags för agnetas tur, men då hade känslen försvunnit i fötterna så släpandes drog vi oss från läktaren och fixade klart våra små djur!
när jag väl kommit hem o pratat med papi poch han ljugit att någon jag känner va på tv såg jag hela mästerkocken utan anledning. kan verkligen inte förstå passion för mat.

nu har snön lagt sig... ska ut o köra imorgon.. jag hoppas att trailern inte frusit fast!!!!

tack o hej leverpastej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0