Aaaamigo

Min hopp-inspiratör här i livet är Amigo! Migo som jag kallade honom finns inte längre, men han var den ballaste och vildaste hästen ever! Han var sjukt snygg och rolig! Han var helt sjövild och hade ungefär tio hästars energi! Om det räcker! Och hoppa det kunde han! Små hyss i mellan åt hittade han också på... 

Migo gillade att leka med hinkar i hagen! En dag var han extra uttråkad och vid hans hage passerade folk hela tiden. Migo tog tillfället i akt och grep tag i sin vattenhink och med världens kraft kastade han ut den rakt på den passerande folkgruppen! De i chock! Migo i glädje och avslutade med ett storstilat ärovarv!


En annan gång var jag och prinsessan Anna (ägarinnan) ute och red. Helt plöstligt satt Anna bak o fram! Jag och Santa i chock, och Anna i asgrav! "Haha han gör såhär, man vänjer sig... "

Det roligaste Migo tyckte var att spela spratt i ridhuset särskilt under pågående ridlektioner. En specialer var att sätta igång i världens galopp och trissa upp de annars gamla sega ridkolehästarna i full fart till ryttarinnornas förvåning! Sken i hela ridhuset, slutade bra ibland och i några avtrillningar ibland!


Migo i sitt rätta esse




We miss you!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Anna

Ohhh saknar... <3 Bakochfram satt jag väl kanske inte ;)... men vi var säkert på väg åt ett helt annat håll än planerat i världens fart!! Haha!

2011-11-17 @ 09:17:31
Postat av: Louisefis

:') Fina migon.

2011-11-21 @ 22:33:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0