är i chock

idag har Santa varit hos tandis! Eller tandis var hos oss! Santa skulle kollas efter tandtroll och diverse ojämnheter i sin mun! Och det fanns en hel del! Santi fick en shot lugnande och efter det var hon väldigt foglig! Herr vetererinär körde slipmaskinen, medhjälpare till veterinär höll huvudet, den något yngre tanten fick det prestig fyllda uppdraget att hålla i tungan, och vår poppiga tant Tima fick hålla ficklampan så att her veterinär skulle se något. Efter ca 30 sekunder med tungan i min hand och slipmaskinens starka ljud mådde jag illa, 30 sekunder senare efter att tittat in i ett blodigt gap började Tima må illa! Båda var mycket nöjda att ej lunch intagits för den hade nog hamnat på stallgolvet tillsammans med Santas avsågade tandbitar i så fall! Men nu är hon fin i munnen igen! herr Veterinär gav mig en kyss på kinden när han var klar och en kram! Detta har nog aldrig hänt någon gång men det var väl trevligt :S
Eftersom Santa ändå sov och jag var tvungen att stanna hos henne tills hon vaknade passade jag på att klippa henne! Så nu är hon en nakenfis igen! Sjöng nakenfis sången men Santa såg inte speciellt glad ut! 
Tack Anna att jag fick låna din braiga klippmaskin ( detta är den bästa klipparn jag någosnin använt, klipper snabbt rakt och snyggt) och tack Fiffi att jag fick låna olja!!! 
Santi blev snaggade över hela kroppen ( tom huvudet mend et blev lite kantigt, med det är modernt) utom på benen!!! Nu ser hon ut som en fjoris från 99 med astighta brallor och benvärmare! hihihi!


Mjau! Nu lekte jag att jag var en katt!!!

uppdatering om gårdagens briljanta ridning kommer senare! wuhuu!


Kommentarer
Postat av: Fiffa

Efter fias nya skor och sköna vila. Santad slipade hakar och den helt fantastiska klippningen i 90 talsstuk så kommer vi att äga i risinges fina skogar och givetvis på banan (:

2011-11-22 @ 16:26:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0