huvud, axlar, knä och tå

rabblades i huvudet innan hoppningen igår, sjunger på den inne i hjärnan när jag är nervös! Juh fortare sången går desto mer nervös är jag! Hahaha!

Den något äldre tanten har lagat sina ridstövlar och gjort en ny dragkedja! Det roliga är att hon inte kan knäppa dem själv. Så den något yngre tanten kom till undsättning! Den något äldre tanten har enorma vader! Tror jag kallade det för fläskvader igår *förlåt* Men med kraft, lite tur och prinsessan Annas på-hejjande så fick jag upp dragkedjan! Jippi!

Åh dags för hopp delen, som tidigare nämnt fick jag låna Prinsessans sadel. den var så sjukt skön, så nu vet jag vad jag önskar mig i julklapp! 1st prestige hoppsadel, precis en sådan som Anna har!Den var så mjukt paddad för stjärten!
Hoppdel;för det första så var vi inte tre tycklen som jag inbillat mig, utan 6 stycken, där alla typ tävlar 1,30. Detta var inte bra för självförtroendet.Jaja det hela började med en vulgär framridning. Trava som galningar runt runt runt. Här var det inget pjåskande. Alla red skitfort och jag blev gång på gång omriden, sen gasade jag på o då gick det bättre, sen bytte vi till galopp, runt runt runt... inget snack om "huvudet ska va så, bla bla bla" utan bara framåt. Santa va aaaasglad! När framridningen var slut, var jag också helt slut! Men då började hoppningen, jag har aldrig svängt så mycket i heeeela mitt liv. Först över travbommar, sen runt ett hinder sen en halv volt o galopp, sen svänga åt andra hållet sen över en bom... osv... Jises! Men gick ok! Sedan kom hinderna upp! Jag mesade inte utan satsade fullt ut! Så bara att gratulera! Jag har hoppat en helbana på ca 40-50cm med 6 hinder och jag rev bara 2! Santa är en hoppgud!  Enligt Fiffi (som är bäst) gick det aaaaasbra och jag får vara med i deras OS-lag till nästa år! Jippi! Enligt Mor-tuta som är lite mer kritisk var väl nöjd men tyckte Santa hade ett flakt språng!

Hahaha till den något äldre tantens insats. Oh herregud, Lottas häst är galen! fy vad de hoppade! Det var de sjukaste sprången jag sett i hela mitt liv. Metallen är galen och den något äldre tanten också. Men med alla de åren hoppning i ryggen ( Lotta har varit proffs för ca 25 år sen) så redde hon ut det galant! men jag fattar inte hur hon vågar! Lotta samtalade efter lektionen med Pernilla och sa att det var ingen fara för Lottas D-ponny hade varit lika vild! Åh då sa pernilla "ja man präglar sin häst" haha o då sa jag "ooo det är därför Santa är så lugn o sansad" då klämde Lotta till med "nej det är för att hon ständigt befinner sig i chock" hihihi!

Olli var med och hoppade med Mr C! Han har återhämtat sig asbra! Det ser så sjukt lätt ut när olli hoppar! De klarade allt! Olli ska ha hopplektion för mig! Efter hoppningen red två tappra tanter (jag o olli) ut i mörkret! Det var kallt men mysigt!

Jag somnade kl nio, däckade ungefär vid ytterdörren!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0