Jag är Zlatan Ibrahimovic

eller nej det är jag inte(inte sist jag kollade efter iaf) hihi! Men min vän Tant-Lisa läser hans självbiografi just nu och hon säger att den är jätte bra! Jag ska köpa den till alla i julklapp!

Idag är det måndag, bitter-måndag, eller det brukar vara bitter måndag! Men idag känns allt ganska bra! Måste vara för att jag fick träffa Cia-Saltgurka och Tant-lisa i helgen! *världens finaste* (saknar er)

Igår var det en ganska händelsefattig söndag! Först pluggade jag i typ sju timmar, eller när jag pluggar så sitter jag och blandar färger och klipper och klistrar! Denna utbildning passar mig som handen i handsken! (tittade på när Tant-jonna pluggade i Malmö i lördags, ve och fasa det vara massa svåra saker hon skulle banka in i sin söta skalle) min utbildning är mest flummig och det passar en förvirrad själ som mig! 

Urk dricker kaffe utan mjölk, det är verkligen skitäckligt, men måste hålla kroppen på en konstant koffein nivå annars blir jag svag! 

forts. söndag.. när jag var färdig målad så fick jag till uppgift att storstäda toaletten! Hade köpt massa kemikalier och det blev så sjukt rent! Medlen var så starka så blev lite snurrig, men det var ganska kul, kaklet glittrar och inga basilusker finns kvar någonstans!


I stallet var det bestämd tantridning med den något äldre tanten! tydligen hade vi bestämt halv fem men det hade jag glömt bort (skyller på kalklösningsmedelet) men iaf vi hade åter hoppning på schemat! Shit vad har hänt! Jag hoppar hela tiden! Vi hoppade hinder i ett v! Jag var ganska bra på det, först var jag bättre än den något äldre tanten och då skulle hon styla, och la upp hirderna på 80cm! Då slutade jag och Santa hoppa( vårt låg på 35cm) och räckte ut tungan och gick och övade galopp i stället! Santa gillar att galoppera på sidan, kan tyckas var snyggt och elegant men ibland skulle det vara skönt att galoppera rakt! Lyckades ett varv av ungefär 32! Jippi jag vann! Santa var ändå ganska duktig och fick efter avslutat pass vila lite i sin BOT-dress och stå över natten med stödstrumpor, hon tycker att det är skönt!
Efter hoppningen var det Sunnis tur! Första dressyrpasset sedan hon skadade sig! Sunni-söt är så duktig! Hon är så okomplicerad! Åh! Mer sunshine åt folket!



santa är svettig! Hon och den något äldre tanten svettas as mycket! Jag och Tallen håller oss på en normal nivå och blir kanske lite varma. muhahahaha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0