Långt sedan sist..

Oj nu har livet galloperat förbi i 100 knyck, dags att bromsa och skriva om vad som hänt!

Idag ska ALLA hålla tummarna! För förhoppningsvis debuterar Karin ( vår underbara dressyrtant) GRAND PRIX med Cleo! Jag har inte fått det bekräftat än om det blev I2 eller GP... Jag hoppas på GP!

I lördags var jag på SM i dressyr i Helsingborg! Som sällskap hade jag Celle-boll, Tant-Irené, Lill-Joe och Mor Tuta! Celle-Boll lagade chokladkaka! Och jag bredde ungefär 14 dubbelmackor! Detta åts med glädje i den två timmar långa bilfärden mot kusten!
Det var 25 startande i GP och bäst var Tinne Wilhemsson på sin Anton! Utan tvekan var de helt klart bäst! Ingen var ens i närheten av deras klass. Grattis! Till min förvåning startade Santana, dock var den Santana av de manliga könet... Men nästa år är jag och den riktiga Santana med och slåss om SM pokalen!

Under kisspaus sprang jag på min älskade Babbi (kompis som jag jobbat utomlands med), hon är hästskötare för Tinne, eller var nu satsar hon på sig själv och var med och tävlade med Swarre under helgen. Babbi tog oss bakom kulisserna där jag klappade vinst hästen Anton! Babbi är världens bästa tjej och hon har fixat så jag och Santa får komma till Lövsta och träna!


I söndags var det skolarbete igen! Men finally klar med alla färguppgifterna! Blev sen ritt. I stallet möttes jag av toaltkaos! Tydligen hade Metallen och Kajsan bytat hagar utan ägarnas tillåtelse och de sprang och hade skitskoj! Sen skvallrade Celle-boll och deras  påhitt gav resultat till en del omdirigering i hagarna. Söran och Tallen hamnade brevid mina flickor och alla ponny grabbar fick gå i flockhagen. Kakan och Kajsan fick en egen hage. Se allt löser sig alltid!!!

Som tur väl hade inte Oliven helelr ridit så vi tog sällis, först en skritttur i skogen ( det var skitmörkt) sen träning i ridhuset med Sorrinda och Santa! Sorrinda är hopphäst! Men skit vad hon rör sig! Henne framben är WOW! Kan jag få henne?

Igår fick Lukas ryggskott, så jag fick agera sjuksköterska! Han är lite bättre idag kan dock bero på att han är drogad! hihi

Imorse var jag ute på en tidig tur, båda tjejerna fick gå i skogen. Santa var tjurig och lite tvär.. Tror hon känner av att jag är lite lätt stressad, ska ta det lungt! Super Sunny var bäst som alltid!! Santa du behöver inte vara så känslig!!!



Babbi och Anton!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0