Gud vad jag älskar mitt stall o alla där!!!

Igår var det tant-ridning i ridhallen! Vilket var lite lätt kaotiskt. vi var inte två, tre, fyra... Nej vi var ÅTTA!!! ÅTTA dressyrare på samma gång. Och vi dressyrare har juh svårt att rida när vi är ensamma! Tänker er då åtta förvirrade dressyrtatner på ett och samma ställe, eller vi hade juh en hoppis så det var därför det gick så bra! Vi som red var , Tant-Celle och hennes Mr P, Tant-Mia och Benni-boy, Ellen-propellen med Hotten-Pappelsjotten, Yngsta tant maja-med silver-spoon, Den något yngre tanten med Santi, Tant-Olli med jinni, den något äldre tanten på draken och  Prinsessan Anna med Kooki-löv... men på något fantastisk sätt lyckades vi hålla samman det hela och det kändes som vi var på ridlekiton! Höööger varv allihopa... vänster varv... hihi!
celle och Mia lämande först, de hade varit där sedan kl sex då det var utsatt tid för tant-ridning, men vi andra missade detta med ca 30 min ( det är inte alltid lätt att hinna med)

Igår fick jag rida santi-luring utan bett i munnen! Och först trodde jag att det skulle sluta i katastrof! Först var Santi rädd för lindorna på bakbenen och var tvungen att göra något jämfota hopp för att pröva om hon kunde röra sig med dem, det kunde hon! Sedan var hon rädd för stärtvärmaren (ländtäcket). Och det höll på att sluta med totalt katastrof. Helt oförberett får Santi psykbryt på stjärtvärmaren på vägen ner mot ridhuset och försöker få av sig det genom att tackla mig över stenmuren! Som tur väl var jag snabb och parerade med att hoppa upp på stenmuren och säga till Santi på skarpen "santa sluta" o då slutade hon!! Tills vi kom in i ridhuset! Lite uppeldad av de 7 andra hästarna och fortfarande det otäcka ländtäcket på stjärten fick hon psykbryt nummer två. Då tänkte jag att jag rider inte idag! Inget bett ,galen häst och 7 personer och 7 hästar...
Men jag plockade av stjärtvärmaren sjöng nakenfis-sången några gånger då blev hon snäll och gick jättebra. Konstiga häst! Lite sur var hon också för hennes pannlugg slog henne på öronen när hon sprang så hon var tvungen att studsa litegrann...

Den något äldre tanten prövade under kvällens ridpass att rida Draken på Santis äpplebett! Draken tyckte till en början att det var för mesar och gjorde allt för att komma undan! Det var långfingret mot den något äldre tanten hela tiden och drakmoves mot den lill araben Santa.. 30 min senare accepterade Draken det töntiga bettet och tyckte att det var ganska trevligt att vara mes för en kväll. Helt plötsligt kunde hon gå hur bra som helst och både dansa korrekt tango och göra balettserie diagonalt över ridbanan! Från ett sammarbitet aggresivt ansiktsutryck på den något äldre tanten letade sig ett leende fram i slutet!

Olli joinade dressyr tanterna och övade sin ökade trav på Jinni! De var rktigt bra! Sedan gjorde hon förvänd galopp på serpentiner! Avundsjuk! Sedan tävlade vi i att galoppera längs medellinjen och göra halt vid x. Prinsessan Anna vara dommaremen tävlingen slutade oavgjort!

Efter avslutat pass red jag o Olli ut i skogen. Vi tar alltid samma tur. hihi Jag var hemma assent, men det gör inget skrattade konstant i fem timmar. Då är det värt det!

Ikväll är det Karin träning! Först ut är Ida Q!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0