sunni på g igen

Nu är nya skor på och idag red jag Sunni för första gången på en vecka! Hon var pigg och fräsh! Lite bredare än vanligt men det ska jobbas bort! Sant fick en tidig skogspromenad även hon och lite lätt dressyr på banan. Hon var snäll, först lite styv och stel till en början men blev bättre. Hon är så sjukt brunstig så det kan vara en anledning. Men för säkerhets skull är IR-Ellinor inbokad! Celle skulle även ha ut henne till Philipp så jag hänger på!

Enligt sms så överlevde den något äldre tanten hoppningen igår! BRA!
Vi är mycket dåliga på att göra träningsschema! Jag skyller på den äldre tanten! Hon är fröken så hon borde vara duktig på att göra scheman!

Igår kväll var jag duktig och putsade alla (tre) träns jag har, mina dressyrstövlar (som ska bli inlämnade för lagning, spräckte nämligen dragkedjan när jag spände mina offantligt stora vadmuskler) och min sadelgjord som oxå ska in på lagning, för att sunshine spände till sin enorma mage vid spänning så gjorden sprack! Maaa!!

Nu ä jag trött på höst! Vill ha sol!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0