två tanter är med stormsteg på väg mot toppen

Jippi! Jag känner mig inte psykiskt försvagad som jag brukar göra efter en dressyr helg! Utan tom lite pepp!!! (svag överdrift dock) Tror inte jag kommer gömma mig för dressyrsadeln i två veckor som jag brukar göra. 
Träningshelgen började bra med mycket trevliga och duktiga ekipage! Först ut var prinsessan-Anna och Kooki! Anna la ribban högt och red väldigt bra. Hon har konstaterat Karin som sin favvo-tränare. De fick öva växling från 1an till 5an och rida sick-sack som var helgens nya övning.  
Denna övning var för att kontrollera bogarna. Eftersom svängarna var tighta så var det viktigt att vara nogrann. En kul övning som ser lätt ut men var assvår! 

Sedan var det dags för mig, den något yngre tanten!!
Skål i champange! Eller något annat lämpligt! Karin gav mig tummen upp efter träning! (har aldrig hänt förut) Santi var så duktig, inga pms-känningar någonstans (varken av häst eller tränare) Hon gjorde allt hon blev tillfrågad! Och jag red för en gång skull som en ryttare utan större kroppsliga besvär! Haderajjan!
Vi fick öva växling, rygga  (det gick skit dåligt) sen fatta galopp ifrån skritt vilket gick utan några större besvär. Jag fick även öva på att göra korta "shettis-steg" i trav. Skänkelvikningarna funkade också.

Efter stjärnekipaget var det dags för ett nytt ekipage, Josefin och hennes Blomma! En mycket trevlig liten ponny! De var jätteduktiga och gjorde precis som Karin sa, trots att det ibland låter som hebriska. Både ponny och flicka fick kämpa hårt men det såg väldigt fint ut och både ryttare och tränare var mycket nöjda.

Sedan var det Celle och Mr Ps tur! Mr P var laddad och visade prov på sen explosivitet! Träning gick grymt bra!! Det var shettis trav och ökad trav! Och vilka  ökade traver de gjorde! Jag rös och kände mig lite tårögd! Och Celles leende gick inte att ta miste om att hon var nöjd. 

Efter Celles otroliga ritt var det Tant-Katrins tur med Benji-boy! Katrin hade inte tränat på 15 år och Karins kommentar var " För att inte ha tränat på 15 år har du hållt dig väl" Tant-Katrin är mer än duktig hon är typ världsgrym! Shit vad hon kan rida. Det är inte många som imponerar med att rida bra, men Tant-Katrin gör det. Well done! 

Sista ekipaget ut var min underbara något äldre tant!!! Även hon gjorde succé (vad har hänt med alla ekipage?!) Den något äldre tanten red som en gudinna och hennes häst rörde sig som en mini-totilas.(lätt överdrift men man måste få överdriva ibland) De gjorde samma övningar som oss och Karin var mycket nöjd med deras insats!Nu är vi äntligen på väg mot toppen!!!!



Jag o Santi

Den något äldre tanten o Tallen!

Söndagens vädergudar var inte riktigt med på våra noter utan bjöd på riktigt skitväder. Två ekipage valde att stryka sig från söndagens tyräning! Men vi var ändå sex ekipage som red! Tre av de valde att göra det utomhus, Agneta, Ida och Anna....


Jag, den något äldre tanten och Jossan red inne! Tror vi gjorde ett bättre val! Söndagen gick också bra! Tyvärr glömde jag kameran men kom på den de sista 5 min. Då var både jag och Santi trötta men finns en liten snutt på hur hon såg ut. Den något äldre tanten filmades. Jag kommer lägga upp filmerna snart!

Nästa KP träning blir i slutet av januari!!!!

Tack alla för en underbar helg! Och tack Karin för att du är bäst och orkar komma hit och ta hand om mig i fyra dagar!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0