utvecklingssamtal med Santa!

Att vara stolt ägare till ett vackert sto är inte alltid en dans på rosor. Särskilt inte när stoet har mycket egen vilja och en tyngd som är ungefär 10ggr större än din egen. Välkommen till livet med Santa! Igår var Santa galen! Hon var lika sur och tvär som jag var! Gick inte ens att skritta utan att hon skulle hitta på något lurt. Jag var mycket sur efter mitt pass! Mot-Tuta fick komma till undsättning! Imorse var det utvecklingsamtal och nu är vi på samma spår igen. Skönt! Tog en och en halv timme men sedan var alla saker igenom diskuterade och Santa kunde både rygga, springa på sidan (med vilje) och stå still! Svetten dröp från oss båda! Men jag är glad och Santa verkade gasnka glad! Den något äldre tanten red dressyr igår! Det var fint! ikväll är det Bosse träning! först ut är Celle och Philip! Celle hade en diskussion med Herr Philipp igår då även han testade gränserna lite! Men idag kommer det gå toppen! Snart är det dags för Karin träning! Ska bli sköj! Anmälningarna har flutit på bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0