Älgsafari, Tant-dressyr, Kärleken till korv!

Igår var det riktigt äckligt höstväder! Blä! Det räcker inte med att det ösregnar utan det regnar även på sidan, blåser och är kallt! Jag tror jag flyttar till något varmt ställe! Idag är det 19 grader på Mykonos! *drömmer mig bort*

Jo igår red jag "yngre-tant" och stallets yngsta tant Maja ut på älgsafari! Silver och Santa var våra ädla springare! Det började med att solen tittade fram, halleluja! Men när vi väl hoppat upp och redo för avfärd ändrade väder-gudarna sig och de släppte på regn för full styrka. Så innan vi nått till ridhuset var vi redan genomblöta så då kundevi lika gärna fortsätta vår expidition! Vi red och red och mycket riktigt långt borta på "Stora Sandrundan" möter vi en gigantisk älg! Den stod mitt på vägen och tittade på oss.  Silver och Santa hade så mycket annat att prata om att de märkte inte ens den! Men det gjorde jag och Maja! Vi ändrade rutten ganska snabbt och tog den kortaste vägen tillbaka hem! Shit vad stora älgarna är! Jag hoppas älgen gömmer sig idag så ingen skjuter den!

Efter tur i skog var det dressyr i ridhus med den något äldre tanten! Jag tog min bästa häst, Sunshine! Lotta tog Tallen och hon red bättre än någonsin! Tallen såg mycket väldigt fräsh ut! Lotta gjorde lite bensprattel hit och dit och galloperade utan att sparka rätt ut i luften! Lotta började även med att rida sluta för det är vårt nya mål ( skolorna, så Karin förbered dig på det) ! Lotta red och jag red bakom och skrek "vänster vänster vänster- bra bra bra" på varje långsida! och helt plötsligt fattade Tallen och hon började flytta in stjärten från spåret! Att jag skrek "vänster" var för att Lotta började hänga sig till höger när hon skulle flytta in gumpen, fråga mig inte varför men troligtvis för att kompensera jordens dragningskraft på något sätt! Men Lotta ska vara så nöjd över sin fina häst!

När jag kom hem sen dyngsur och lite kall fick jag korv med bröd! Det är det bästa jag vet! Mer korv åt folket!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0