Dressyr *2, Metallen ok och saknad efter semester

Igår var det då dressyrträning för Frida med Santa.Det gick faktsikt helt okej så jag är mycket nöjd med Santa. Vi gjorde skänkelvikning och det gick bra, de är inte så tvära än men det är åt rätt håll. Fick lära mig ett knep att efter skänkelvikningen när jag når spåret att driva henne mkt framåt för hon tappar lätt energi i slutet av skänkelvikningen och när vi når spåret är det nästan skritt. Jag fick även göra förvändgalopp men bara en åt varje håll. Jag klararde halva! Sedan fick vi börja med ryggning!Vi gjorde ett steg med frambenet! Ryggning ska vara mitt nästa mål.

Super-Sunshine fick träna efteråt, men inte för Frida, utan jag hade turen att ha tre tränare på marken, Mor-Tuta, Mamma-Pytte och Pappa-Pytte! Sunshine gjorde allt som jag och Santa tränat på. Så lätt för henne! Men nu är det tyvärr dags att banta Sunni, det är okej att vara lite rund när man börjar närma sig 20 år, men inte så rund att ryttare får sitta i spagat!
Samtidigt som mig red Alice, och gud vilken fin ponny hon köpt. Cinzano! Han rör sig som en stor häst och de passar varandra som handen i handsken!


Super-Sunshine

CinZano

Den tuffa men rättvisa tränare, Mamma-Pytte


Den iskalla tränare Pappa-Pytte!

Metallen blev undersökt av IR-Ellinor, och till 90% säkerhet var det en sträckning. Gott! Ikväll ska jag och Äldre Tant ut och skritta!  

Igår satt jag och tittade på bilderna från årets semester, som gick GBG-Milano-Mykonos ( Grekland)-Milano-Holland... ååå vad jag längtar tills nästa år. Hoppas det blir samma resa och samma folk!

Greken, Bemme, Koppa o Nisse!


och min Lukas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0