Kafferep, dressyr och frusen stjärt!

Igår var det Bosse dressyrträning! Jag, äldre-tant, mor-tuta, Cowbojsar-Robban och Fiffi dukade upp för storfika på läktaren! Tillsammans med tio stycken andra dressyrhungriga trängdes vi på läktaren och beskådade de duktiga ryttarna.
Först ut var Celle och Philipp. De fick öva på galopp öppna, lite byten och piaff! Philipp såg väldigt fin ut men Celle var lite missnöjd men det ska hon inte vara!
Efteråt var det Agneta och Tims tur. Tim är bara så läcker! Vilken power det finns i denna häst! Jag och Äldre Tant tittade storögt på! Och nickade instämmande imellan åt. Tim och Agneta gjorde byten, passage och piaff. Så duktiga! Ibland röt Bosse till på marken och då blev vi alla på läktaren lite rädda.
Sist ut var dressyrtränaren Frida och hennes Wilbur! Johan ( pappa-pytte) sa att han såg ut som Santa! Johan du är min bästa vän! Mamma kontrade med att han såg ut som Metallica och Lotta blev hennes bästa vän! Wow vilken fin häst hon har! Frida bjöd på delar ur Intermediär 1b ( Hon rider I1 och I1b på sm 5-6 nov) , priuetter (vi applåderade på läktaren) byten 3-2-1, vi applåderade! piaff, passage. Frida stylade lite och visade massa förvänd galopp. hihi!
Efter tre timmar i 4 grader på läktaren var alla vi trogna supportrar sönderfrusna och åkte hem!

Nästa höst då ska jag och äldre tant vara med för Bo!

Igår kollade vi Metallen igen och hon ser helt fräsh ut! gott, så bara att träna på!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0