Karin träningen

Så nu har helgen lagt sig lite.
Vi började i fredags med träningar, först ut var Den något äldre tanten med Metallen. Karin tyckte att de utvecklas sedan sist och fått mer massa (Den något äldre tanten också...?!). Den äldre tanten red 3 pass och igår gick det riktigt bra. Inga bråk och sparkar i galoppen och skänkelvikningar påbörjades.( Det hade jag som mål förra måanden ju) Den något äldre tanten avancerar denna veckan genom att träna för tre olika tränare, Karin ,Frida och Christina Pettersson! Galning!

Sedan var det dags för Tant Linda och Sören! Linda som briljerat med höger galoppen sedan förra gången, fick inte riktigt till den nu! Så typiskt. Men däremot red hon Sören i en fin form i både skritt och trav! Tant Linda var lite trött efter träningen :)

Min tur med Sunni! Hon är bäst! Förvänd galopp och ryggning! Klarade alla tre passen grymt ( hon går bara 20-30min pass) men snubblade sista dagen och slog sig. Så nu blir det vila tills gullan är helt frisk igen. Känns astråkigt. men ska försöka att inte deppa ihop.  

Näst på tur var Agneta och Tim! Agneta tyckte inte att Tim riktigt var med på noterna, men Karin lovordade dem! De la så fina ökade traver i slutet att jag fick rysningar!

Sen kom Elkie och Jade med Myran till mig. Hade behövt rida henne några gånger i mellan. Men det gick ok, Jade tog över efter en stund och fick öva ridvägar. Jade sa det bästa uttrycket på länge. Innan hon skulle gallopera sa hon, "Vänta lite Karin, Jag ska bara fånga en bättre trav först" Jade du är ett geni!

På  kvällen lagade Karin god mat till mig!

Lördagen morgon startade med prinsessan Anna och hennes Kakan. Anna skyllde på att hon hade handvärk så Karin red Kakan! Oj vad den hästen kan gå! Anna sa att det var som att rida en dröm när hon satt upp efter Karin. ( Tant Karin har lite kraft i sin ridning)  När jag kom och kollade var de så fina, Anna och Kakan! Vilken häst du har!!!

Sedan entrade stjärnorna "Den yngre tanten" och Santa scenen! Det gick bra! Med tanke på hur mycket strul vi haft så var det kul och vi gjorde förvänd galopp och ryggade. Inte så mycket travarbete eftersom jag har tröttnat på att trava! Jag och Santa är Karins mest besvärliga ekipage! Övning i galopp fortsatte även på söndagen. Stod över mitt pass igår för hon fick arbeta på hårt och vill inte få en negativ Santa! (det är inte kul, belive me). Men det jag lärde mig mest denna helgen var att jag måste rida båda hästarna med mer pondus och tänka att jag rider en annan häst och inte mina egna. 

Lördagen fortsatte med Celle och Philipp! Myckte bra övningar fick de göra och jag hoppas Celle var nöjd.
Söndagen var Philipp inte riktigt i form utan tyckte det var roligare att spela Allan! Celle fick säga till han några gånger "Men snälla Philipp nu får du lugna ner dej" Det låter så sött. Denna 700kg stora häst och den lilla myggan Celle på ryggen skällande! Looovely!

På söndagen var Fiffi och Fia med för första gången ihop. Fiffa har ridit en annan häst för Karin en annan gång. Fiffia och Fia fick jobba på! Fiffi har världens träningsplan att följa till nästa gång!

Igår vilade mina hästar! Det var skönt var där bara två gånger och ryktade dom! Sedan passade jag på att skriva på min uppsats. Det är svårt att skriva uppsats!
Ikväll blir det ev vila och fortsatt skrivande.. får se. Har en tendens att bli lite kocko i skallen om jag inte rider och då blir jag jobbig att ha hemma, så jag får se vad Lukas säger.

Lukas var snäll i helgen och byggde en hemsida till Karin. Där kan ni kolla på vackra ting som Karin säljer. Karin säger att hon ska börja blogga. Men det tror jag inte på!
Kan inte adressen men den kommer.

Nästa KP träning sista helgen i NOVEMBER!!! vilka vill vara med?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0