Renoverings dag 3 och 3 skrämningar!

Mummi Pytte är tillbaka efter 5 veckor solsemster! Välkommen hem!!! Vi har saknat dig!! Lite avis ( okej inte så lite..) på den perfekta solbrännan hon briljerade med!!Speciellt när man själv börjar nå höstblekheten där hudens ton börjar bli grå och nästan genomskinlig. :S Men kul att någon kan va snygg ochh fräsh!!

Igår var det dag 3 på renoveringsschemat och det var = tippen körning!Hett... Hela bilen "Princess" fylldes med skräp och gammalt golv och mot tippen det bar! På tippen var det Jag, Lukas och ungefär 35 män i den övre medelåldern! Jag och Lukas bar arbetshandskar! Vuxenpoäng! Och slängde saker i godan ro ända tills dagens första skräming inträffar!En man hoppar fram bakom en container när jag kommer helt ont anande om vad som ska hända och säger BU!!!! och jag som är lättskrämd i vanliga fall höll på att få hjärtstopp och ramla i containern för brännbart! Taaack! :(

När "princess" var tom körde vi vidare till K-rauta för att köpa golv! Skrämsling nummer 2! Plats: på parkeringen utanför K-rauta. En man kommer bakom mig och pratar i sin mobil! Jag är som vanligt i en egen värld och varker ser eller hör mannen förän vi nästran krockar och då upptäcker jag honom! Skriiik! = dagsn nummer två skrämsling!Vid det här laget ligger Lukas på gatan och tjuter av skratt! ( Han är ganska van att jag blir rädd) Golvinköpet går bra trots jag är lita skakis och vi fortsätter mot preem Öster där Lukas ( åter igen) beställt data-delar! Jag får korv med bröd! Jippi!

Sedan dags för stallet! Santa-ballerina har lin-övning på schemat! Jag och Frida linar samtidigt! Santa går på det "holländska sättet" med en lina och Fia i dubbellina ( tömkörning kanske det heter) Först är Santa styv o stel, men sen luftar hon till och ser riktigt trevlig ut! Ikväll är det dressage! jihoo! *Jag saknar Karin*
Sunni-bunni-balouga fick gå dressyr. Hon är min finaste häst! Allt är så svårt med Santa men med Sunshine är allt lätt som en plätt. Den förvända galoppen som var mitt och Santas mål, prövade jag med Sunni. Nemas problemas sa hon och galopprade med benen på fel håll! När vi var klara var det skitmörkt! Som tur väl har jag köpt en pannlampa!!

 

Efter jag stirrrat runt och gjort klart stallet glömde jag INTE något som jag glömt alla andra dagar!! Hälsa Kakan och Calaisa välkomna till stallet! Ägare Anna * 2!!! Jag börjar undra om det är skimmel måste att få stallplats hos oss! De tre senast hästarna ( undantag Olivens nya sjärna) har varit skimmlar.

 
Kakan!                                                                    Calaisa!

När stallet finally vart klart åkte jag hem och tadaaaa dags för dagens tredje och sista skrämning! Jag kommer innan för dörren och ska hämta Lukas så att vi kan bära upp golvet. Jag ska gå ut i trapphuset och där står granne och ska precis plinga på min dörr! Jag skriker av fasa och får sätta mig i trappa tills hjärtat börjar slå normala slag! Åter igen skrattanfall av lukas! Som straff bar jag bara upp två paket golv av sju!!!!


Kommentarer
Postat av: Annica

Tack, gulle-Bemme! :)

2011-10-06 @ 16:34:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0