Renoveringen är klar!

Jippi Hurra! Nu är äntligen sovrummet klart! Blev så fint! Kuba-golvläggare ( alias Lukas bror) kom i fredags kl tre och då påbörjades golvläggningen och 8bärs senare var golver klart! Jippi! Det blev verkligen så fint! Under tiden var jag i stallet (ovanligt) och red en lång runda med tant-Linda. Vi letade en ny väg. Tyvärr kom vi lite vilse men nu har jag kollat kartan på eniro så nu vet jag hur man ska svänga för att komma runt. Ska skriva sen när jag ridit en hur man rider :S Så jag inte lurar ut någon i det okända! 

Lördagen bjöd på mycket, jag börjar från början. Först va det dressyrträning för mig och Santa-luring för Frida P hemma hos henne. Den äldre tanten var söt och följde med som filmare och stöd! Allt gick jättebra förutom den förvända galoppen.Den funkade inte alls och Santa bara bytte. Men däremot satt skänkelvikningarna som ett rinnande vatten. I början va passet var hon lite stor och flygig i traven men sen i slutet så blev hon riktigt fin. Tyvärr filmade endast den äldre tanten i början ( but why?! ) så sista traverna saknas. Buhuuu!! ( lägger upp filmen någon dag) Men det är konstigt att när själva ridningen funkar och Santa funkar, då kan helt plötsligt inte jag sitta på hästen! Ser ut som en okokt spaggetti som fladrar omkring. Skärpning!
När vi kom tillbaka hade jag och äldre tanten lastträning med Metallen! Det gick super bra! Inga problem alls! Skönt! Medans jag var på träning så fick jag ett mess att Jade, lill-matte till Mira hade startat sin första lingon-dressyr och att det hade gått så bra! Grattis :)

På lördag åkte Frida och köpte en klippmaskin och på lördagen blev Fia klippt för första gången i sitt liv. Nakenfis! Men Fia verkade nöjd! Jag måste klippa mina teddy-bjrönar denna veckan!!!

Efter stallet så var det möbel-bärning och list-inköp och sedan vidar till Ikea för att köpa en sängstomme! Tillbaka i Växjö vid kl sex och sedan middag kl sju. Och vidare på natten var det sängstommebyggnad. Det gick bra ända tills vi upptäckte att hela mitten sektionen saknades, men då var klockan redan tre på natten och berusningsmedlet slut så då gick vi och la oss.

Söndagen fortsatte med att limma lister, Lukas o Kuba stack till Ikea för att kompletera med mittdel till sängstommen, och jag till stallet. Där var det höleverens! 4 ton hö! En stark bonde och åtta höflickor klarade detta på 40 min! Well done!
Efter detta var jag och äldra tant och Mor-tuta på söndasgfika hos tant-Celle! Det var jättegott och mysigt och jag saknar henne jättemycket i stallet! Vi var även och tittade på hennes fina stall. Philippe och Benji trivs jättebra! Cella och Maria också men jag hoppas att de saknar oss! hihi!

Efter mys-fikat så red jag och Mor-tuta över en timme i skogen! När vi äntligen kom tillbaka så var det insläpp och klockan halv sex. Då hade vi kört på sen halv tolv och min lilla kropp sa ifrån :S så lite snurr i skallen klarade jag mig hem där jag somande i en hög på golvet. en timme senare vaknade jag och gjorde klart det sista i sovrummet och tvättade lite grann! Sovrummet blir så fint! Tack för all hjälp Kuba!!!


Golvet lagt!

Vi bygger sängstomme, eller Lukas och Kuba gör, jag fungerar som arbetsledare och skruv-givare!kL 22,30

KL 03,00...sista lådan klar!

Klart!! Nej den rosa sidan är Lukas! När allt var klart bjöd jag herrarna på kaffe i mina nya koppar!

Sött!!!



Kommentarer
Postat av: OSSE bus & Anna

Ohh så fint det blev!! Osse undrar när han får komma och dra era katter i svansen? hihihi =)

2011-10-11 @ 08:55:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0