träning för den något äldre tanten och kransbinderi

Helgen har varit ridfri men ändå har mesta delen av dygnets timmarspenderats där.
Fredagen avslutades med ett lättare träningspass i ridhuset tillsammans med några av stallets pärlor! Den något äldre tanten red Tallen övade inför lördagen, Alice-brallis med Pytte gjorde övningar inför nästa helgs tävling, och Fiffi och Oliven tränade över bommar. Det var mysigt att vara alla samtidigt och träna. Fredagskvällen slutade nästan innan den började. Somande i soffan.. helt slut!

Lördagen börjades med städdag i stallet! Jag hjälpte till med att sopa ridhus-sargen, sen var det dags att följa med de något äldre tanten till Bergunda på träning för Christina Pettersson ( alla vi tränar för heter Petttersson i efternamn, men är ej besläktade med varandra..) Den något äldre tanten fick rida för kung och fosterland svetten rann och ansiktet intog en tomarröd färg!!! Men hon var bra Christina, väldigt konkreta grejer att träna på, hon var ganska tuff. Nästa gång hon kommer vill jag och Santi vara med! Komemr strax en filmsnutt med ej bortredigerat ljud!

På lördags kvällen var det maskerad med tema raggare! Jag vara rockabilly brud och lukas en sliskig raggare! Vi hade jättekul!



Söndagen bjöd på kransbinderi hemma hos tant Celle! Vi plockade kvistar och grejer i skogen! Sen band vi! Det var första gången som jaggjorde en krans! Men det var kul och min blev fin! Joline hjälpte mig!  Nästa tant-träff åker vi till dressyr SM! *längtar*


Den yngre tanten o Joline! Samma fräg på tröjan och flätor i håret!

Den något äldre tanten i fullfärd med binderi

Kransproffset Tant-celle alias byggare Bob

Tant-Mia! ( som hade gått sen klockan fem med en kolik häst)

Farmor Maggan

Min krans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0