jag hann på fyra timmar och en kvart!

Shame on me.. så dålig på att skriva! Ska hitta på ett lämpligt straff till mig själv!
Den något äldre tanten har inlett ett så kallat mycket stressat liv! I måndags gick första styrelsemötet av stapel och hennes sms kommentarer efteråt visade på att det var ett stort ansvar hon tagit på sig! Den något yngre tanten som annars brukar släppa elaka kommentarer var mycket snäll och peppande! Typ Världens bästa tant du klarar allt! Det kan väga upp den något yngre tantens dåliga uppdateringar här..?

I onsdags var det träning. Santi-love hade tyvärr innan träning druckit tio flaskar redbull och var så på att den något yngre tanten hade svårt att kontrollera henne. Har filmat men tror jag skäms ihjäl om jag visar den. Ska se vilka magiska filmklippkunskaper som finns :) Tror dock inget går att rädd den träningen! Frida tyckte att det var ett ok och att hon rörde sig bra.  

Igår var det ridning och skötsel alena. Detta avklarades på fyra timmar och en kvart! Dvs nytt rekord! Först ut var Tysken och han jobbade på allt han kunde. Mamma Pytte jublade och och tyckte han var väldigt fin :) Tack! Samtidigt som tyskens gympass red Alice-Brallis Pytte-kung. Pytte-kung visade gångarter som den kung han är. Var fantastiskt att se. Ökningarna på diagonalen var förträffliga! Jag älskar Pytte!
Sedan var det dags för Santi-love! Santi-love hade nya skor och kunde springa extra fort! Men Santi var lugn och samarbetsvillig. Den hästen är olika varje gång man sätter sig på henne. Men det blev mycket övningar där hon fick böja sig inåt utåt och hon var trevlig som en dröm att rida!
Tant hästen sist ut och som vanligt bjöd hon på något bus, men sen jobbade hon på... Humm dessa dagarna då alla hästar funkar det är då det är värt att ha häst!!

Tyvärr tror jag santi sträckt sig i bakbenet. Märkte det igår när jag skulle byta pyamas... dags för elli-belli-bi. Såg vurpan santi la och att hon inte blev av med alla ben hon hade där är ett under!

Ikväll kommer Karin! *mycket glad*


Tysken vill ha godis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0