Nightriders

i dubbel bemärkning!
Igår var det mörkt regnigt kallt och äckligt när jag kom till stallet. En känsla av att älska att ha häst var mycket frånvarande. Men visste att mor-tuta skulle infinna sig och göra marktjänsten så det var bara att sadla upp och påbörja kvällens ridning!
Först ut var Santi-love. Vi hade sällis i ridhuset av Fia och vackra kung Artur. ung Artur som är grön under sadeln  gjorde sin första galopptur under ryttare! Piloten var mycket nöjd. :) De två andra ekipagen avlägsnade sig långt innan jag och Santi var klar, men efter skrittat länge, dels pga av rädsla för ridtäcket och lite andra funderingar hon hade på dagen och så, var Santi med på noterna och jobba förvånansvärt bra. Mor-tuta och Sten kom och slängde ett öga och de var mycket nöjda med henne. Även jag var förvånad över hennes framsteg under sadeln. Ikväll väntas träning för Frida och det ska bli skönt att få lite mer hjälp. Veckans läxa, att göra slutor har jag ej gjort. Kändes som att jag inte riktigt fick kläm på det på förra träningen och ville inte experimentera själv.
Sedan var det dags för Sunni-bunni att ta på sig springa snabbt skorna och jobba lite. Sunni var mycket fin och stack inte med mig en enda gång. Haderajjan!!! Klockan var döö mycket så föga förvånad när Bello knackade på ridhus dörren och skulle trimma Cammi. Så två små flickor på sina fina hästar samred och hade sällis genom den mörka skogen tillbaka. Sen var det bara att putsa träns sadel och förbereda inför träningen idag!
 
Fick en fin bild på nightriders från förra clubb LL. Att vi ser så piffiga ut när vi inte befinner oss i termobyxor och reflexväst.
Bello var lite depp igår men jag hoppas hon mår bättre idag!!!!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0