Tillbaka i sverige

50 min innan utsatt tid (love Ryanair) så landade jag igår i ett kallt Sverige. Min underbara stålman var där med Steneman och hämtade upp mig! Vilken lyx att ha en man med körkort!
 
Ja som de flesta kanske anade panikbokade jag en flygbiljett till Holland cirka en timme efter att Santa lämnat gårdsplanen! Kändes kanon att komma dit och ta hand om henne de första dagarna, en glad häst gnäggmullrade när jag kom. *Lycka*
Lastbilsresan som pågått i cirka 15 timmar gick strålande och Santa var inte påverkad det minsta. (Har redan bokat samma personer som ska köra hem henne ) Santa har installerat sig bra och verkar nöjd med sin nya tillvaro.
 
I fredags kom jag sent till Holland, men som vanligt var det fullt drag i Karin och Hennys cafeteria/pub. Jeanette, Nick, Maikel, Angelina, Henny och familjen Koleshe var där. Vi drack körsbärsöl och åt pepparakor och friterade saker. Mysigt! Santa som inte varit ute, släpptes i ridhuset medan vi satt där, lyxigt med cafeteria med glasad fasad mot ridhuset. Hon gick runt där i några timmar och ägnade mest tid till att spegla sig, sådan häst sådan ryttare?! hihi!
 
Lördag bjöd på hingstshow/premiering! Vi hade en hingst med oss Capten! Jag var första knoppare och lilla Capten fick strålande resultat och har gick vidare till nästa steg för att bli godkänd.
Efter premiering red Karin och jag dressyr, jag sa till Santa att noga kolla in hur Cleo gick och att hon skulle göra lika dant! Vilket hon nästa gjorde... hihi! Min lilla häst gick så bra att hjärtat höll på att spricka av stolthet! Sent sent klockan tio på kvällen var jag och Karin klara, då var det bara att hoppa in i bilen och gå på 80års kalas, ja vi var de sista gästerna att dyka upp, men fint folk kommer alltid sent?! Var mysigt att träffa "familjen" känns lite som egen släkt nu, har varit med och firat de flesta av deras födelsedagar och alla är så gulliga. Särskilt pantertanterna Shedda och Rit, som är 79 respektive83 bast men piggare än oss alla.
 
Söndag var det dressyr och shopping. Sedan hopptävling för Maikel med sina ponnysar.
Måndag var det dressyr, filma fölisar, fika och sedan i ilfart mot flyget.. jag var sist på först av om man säger så..
 
Vill tacka Karin och Henny för en kanonfin helg! Ses snart igen!!!
 
Santa i sin nya box
 
Gottegrisen
Fleshi i snygg bombarjacka
Capten och Henny
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0