Krans, skall och dressyrträning

Ikväll är det dressyrträning för mig och Lantic! Vi hoppas på samma succé som förra torsdagen, men man vet ju aldrig. Vi har övat på vår läxa och både jag och Santa har tagit det på allvar! Igår blev det dock ingen ridning, hatar att jobba sent!!! Den något äldre hästen fick gå ett stilla pass i ridhuset i sällskap med Alex, Elin och Fiffi.
Förra torsdagen tävlade jag och den något äldre tanten om vem som hade mest glitter på sig under dressyrpasset! Första veckan vann NÅT men förra veckan vann jag! NÅT hade enbart glitter på sin hjälm! Jag hade på handskar, armband som glittrade, sporrband med glitter, gitter på schabrak och glitter skärp! Sitter och planerar outfit för ikväll!!!!!


I lördags var det kranspyssel med Celle-Boll, den något äldre tanten, Irene och Jo! Steneman var med och han och Jo lekte medans vi damer band kransar och sjöng ballader. Min krans ser störd ut! De andra gjorde fina men tantiga kransar!

I söndags var det skola med Steneman! Det var en fruktansvärt tråkig skoldag och steneman spenderade ungefär 95 % av passet i bilen medan jag fick stå på träningsplan och frysa och lyssna. Jag hatar två saker, 1 att stå och lyssna 2 att frysa! hoppas på mer intressant skola på söndag! Vi fick i läxa att lära hundarna ett nytt trick per dag! jag tycker detta var mäkta överkurs så jag kör ett nytt trick till nästa vecka! Vi övar på skall! Den fabulösa hunden jag har nappade detta på 2 röda! Så jag känner mig ganska stolt över han!
 
Oh Bello Sten tackar så för fleecetäcket! Passar perfekt dessa dagar när vädret räcker fingret åt en!

Imorgon kommer min bästa vän från Cannnes hit, Cia-Pia och på lördag ska jag få nytt hår!
Håll tummarna för vacker pardans ikväll!

Min krans
Steneman och Stålmannen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0