En helg i Holland

I fredags bar det av mot Holland. Lite ensamt att åka utan den något äldre tanten, men vad gjorde det, tog ett glas rosé på flyglatsen, hetsspelade sudoku på planet och sen var jag framme. Väl där satt Kakan i bilkö så det var bara att slå sig ner på en ledig barstol och återinta vin-drickandet. Då kom en trevlig man som också väntade på skjuts och slog sig ner. Han var motorcykelproffs. Jag hade inte så mycket att skryta om. Sen kom Kakan!
I hennes jättegroda tog vi oss hem till Stal Schennink där det var hoppträning och bar-kväll. Japp Kakan och Henny har en bar i anslutning till ridhuset där det serveras allt från vin, öl till andra grejer. Det var kärt återseende med många gamla bekanta och nya bekanta, bla en tjej Tammy från Dubai som köpt en super fin hopphäst av Karin och Henny.  
 
Lördagen var det dressyrträning på bästa Corr,  lektion av Karin och massa häst, sedan 83 års kalas med Tant Shedda och sedan 50 års kalas en by bort. Kakan och jag var väl mer eller mindre nyktra, kanske mindre, men kul hade vi. :)
 
Söndagen var vi uppe med tuppen och red och red och red. Jag red Corr, sen ville jag bara borsta på corr resten av dagen, så Karin red 5 hästar medan jag tog hand om en! Sedan var vi på kina-buffet. Vi åt så mycket så att vi nästan dog av matkoma!
 
Måndag morgon tidig lektion på Corr sen bara att kasta sig på flyget hem, på flygplatsen träffade jag åter igen motorcykel proffset så resan hem var skoj.
 
Nu hemma i det trista och grå. Santi-lurv är inte helt ok. Vet inte vad det är för fel, men allmänt stel och spänd. Pratat med vet och de vill avvakta och att hon ska ridas igång. Jag känner mig svag och vill sluta med hästar.
Sunny-bunny-play-boy-Bunny görs redo inför kommande Karin träning ifall inte Santi-lurv kan vara med. mmmm underbara livet med hästar! BLÄ!
 
Corr, jag och Fritz
 
Älskade Kakan och Henny
 
Tack för en jääääättebra helg! Ses snart
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0