När allt går sönder!

intet ett nytt är ju att knäet är paj! I morse fick jag ett nytt stålskyddsknä som skall användas vid all fysisk aktivitet. Speciellt vid ridning. Grejen är då denna, att skyddet är så stort och att få på det under mina ridbyxor går ej. Så det finns 3 olika alternativ att välja på
1.) köpa tjockisridbyxor, minst stl 48! problem att jag måste stoppa upp stjärten med något för att de skall sitta uppe...
2.) rida i shorts, Tinas idé. kommer eventuellt förfrysa benen men då kan jag ha vanliga ridbyxor igen..
3.) rida i coboysar chaps och köpa en cykelbyxa med läder i stjärten.
 
fler saker som gett upp hoppet...
 
i fredags efter stålmannens kalas, då gick diskmaskinen sönder.. så på mitt underbara svarta linoleum golv kom det mängder av vatten med en spylukt så alla ville kräkas, dock torkades detta upp snabbt och diskmaskinens haveri är under kontroll.
 
santa som tidigare skrivet om känns också lite sönder, tur att ellionor kommer och kollar henne igen på måndag.
 
igår när jag glatt efter lunchdate med sten cyklade till jobbet gick min kedja på cykeln av...
 
senare på kvällen när jag och bello var ute och körde i princess, så lät hon som en åsna med pms och helt plötsligt blinkade lampor som indikerade " ta mig till akuten" så idag kommer bil-doktor per och undersöker henne.
 
och inte nog med det, nu kom ett brev från VEAB, hej hopp din fjärrvärmecentral är ur funktion.
Dra mig baklänges i en förliten skottkärra.
 
Ja vad säger man... psykbryten haglar, men jag är rädd för att fälla upp paraplyet för då kanske det går sönder!
 
mjau!
KNÄSKYDD
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0