Skadad något äldre tant!

Den något äldre tanten har slagit sig på knäet! Eller i knäet, vänster knä, plus att hon fått en rejäl fläskläpp. Nu skulle man tro att den något äldre tanten varit ute och ränt som en ungdom, men icke!!!! Det hela hände uppe på vackra Arianne. Arianne blev uppvaktad av en annan häst och glömde då att den något äldre tanten satt på hennes rygg, så hon råkade skalla den något äldre tanten!!! Den något äldre tanten gjorde då en smidig avhoppning för att lugna ner situationen, dock glömde den något äldre tanten att hon inte var sju år igen, så hastigheten för hoppet var något för hög, summa av kardemumman var att knäet fick sig en rejäl törn! Idag ska den något älddre tanten på samma rehab som mig!! Jag är lycklig !!! :) Bloggen ska byta namn till " Tanter på rehab".
I måndags var jag och lill-Frida och hennes mammi på dressyrtävling i Tingsryd och kollade på MSV A dressyr. Lill-Fridas tränare Elisabeth Östberg red. (heter hon så) det var kul att se dressyr, vår egna Agneta hade starta klassen innan och vunnit med bravur!!! Lycka! Nu har tränar Karin lovat att min häst ska gå MSV A dressyr,så att jag kan vara med nästa år!!!
 
I helgen är det många av våra ekipage som hopp tävlar i Lenhovda, bla Bello med Rally-räkan, Mini-Roffe och Fia, sen tror jag även Molle och Kavat ska på samma tävling. Jag kommer sitta spikad i dressyrridhuset, men finns tillfälle kanske jag och Stig-Sten tar en tur dit.
 
 
Selfie, på rally-Räkan och Bello
kompisar, Eos och Stig-sten
vår i Holland, ser ni min häst!!!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0