Glitterititterli

Tillbaka... lång paus från skriveriet, jag skäms. Jag som skrev och skrev och skrev...
 
some quick uppdates...
Santilicious är nu bokad på buss för att åka hem, hon föredrog flyg, men hon fick så snällt anpassa sig och ta bussen. Längtar efter att in vackra häst ska komma hem men samtidigt känns det lite skrämmande att nu själv fortsätta att utbilda henne. men vi får alla hjälpas åt. Mot grand Prix i små snabba steg!
 
 
Sunshine som under sommaren skaffat sig en ny man, Brilliant, har under sambohänget även lagt på sig ett och annat kilo, men hon har sakta men säkert börjat gymma och resultat går att se. Idag fick hon vaccin så ingen galen hästinfluensa ska infinna sig!
Härom dagen var hon och x:et Calle på tur i sina matchande träningsoveraller. Hon har även under semestern fått en juvelprydd grimma, det gäller att ligga på topp.
 
 
Lill-Frida och jag har haft turen att ha väldigt närbelägna stugor på Öland så vi har hängt alla dagar vi kunnat! Under dressyr SM i lag på Aledal var vi närvarande och hejade bla fram Lill-Fridas tränare Elisabeth till seger i I1a. På tävling införskaffade vi likadana tävlingslappar för framtida starter. Mini-Roffe borde nu bli stolt då detta är min första Kingsland grej.
 
Det är inte bara mina vackra hästar som ska glittra i sommar utan även jag! Ny hjälm har införskaffats, men har sedan designats om för att bli lite mer personlig. Titta och njut! Ska försöka att inte blända er i ridhuset med allt glitter, men det är så svårt att låta bli!
 
 
Stan var mycket glad över att komma hem och har lekt varenda ledig sekund med Boris, Svante, Eos och Iggy! Sten har varit dagbarn hos mor-tuta under större delen av sommaren och han har nu blivit en mycket vänlig uppfostrad pojk!

Vår Mini-Roffe får nu byta namn till något dressyrigt!  Frida alias Mini-roffe och hennes Fia har debuterat i dressyr och det var ingen dålig start! Fjärde placering med goda procent. Nästa gång vi ser detta lovande dressyrekipage på tävlingsbanorna är nu på söndag när Växjöortens fältrittklubb anordnar tävling. Vi kommer även att kunna följa Alice och Doris då som gör sin andra start ihop. Föregående helg vann Alice och Doris LB:3 och LA:3 och blev cupvinnare. Båda starterna på 66 % stort grattis.
 
Som ni flesta vet kommer Karin sista helgen i augusti. Jag har något pass på fredagen kvar om någon vill träna.
 
PUSS
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0