En helg med allt

Just hemkommen från ett soligt Holland. Börjar med att kolla equipe för att se hur helgens starter gick för mina nära och kära. Lycka när jag ser att mini-Roffe och Super-Fia presterat topplacering i Nybro! *Lycka*
 
Har haft en fabulös helg i dressyrens tecken.
Fredagen började med en lång (ovanligt lång) flygresa från ett soligt Växjö till ett regnigt Tyskland. Kakan hämtade mig med den flygande grodan och vi körde vidare mot Holland. Väl framme kastade jag mig ur bilen och in till min häst! Hon mullrade av glädje och hon var så fin! Sen var det fest i cafeterian. Alla var där! Henny, Angelina och hennes kille, Mailkel, Jeanette, Toon, Nick, Yvonne, Ap, Anna och hennes kille. Topjes (plockmat) och diverse likörer flödade, jag höll mig till min favorit jordgubbslikör. Jag var en av de mindre runda under fötterna!
 
Lördagsstarten var lite seg.. undrar varför :) Sedan red Karin vackra Santa och först kunde jag inte förstå att det var hon, det var lixom ett nytt rörelsemönster i hästen! Otroligt fin! Så glad. Hon var så smal, snygg och vältränad, blank i håret och fina ben. Lugn på stall och fridfull i hagen. Så som det ska vara.
lördagen fortsatte i dressyrens anda och jag fick se många fina hästar. Stoni-maloni var hemma för några veckors träning, han gör nu alla GP rörelse så det var kul att se!!! Fick även se Karins två nya hästar, en 13 åring och den nya svarta Demi. Fick se Frankieboy som utvecklats så väl och även Schoofi, Karins gullebebis. Han är inte så bebis längre, jag frågade Karin om Schoofi inte växt, hon sa näää tog fram måttstocken, 176 cm var han i manken nu, så ja han hade växt :)
Lördagen avslutades med två timmars körning till andra sidan Holland och Grand Prix start för Karin och Cleo. Karin red för vinst! Storslagen början, men tyvärr misstag i slutet! Men vi var alla nöjda och Karin kunde ta lärdom av dagens start!
 
Söndag var det dressyr, sen köp-söndag i Zupthen så vi åkte dit, men den var stängd, så vi satt på ett bryggeri sedan dressyrtävling för en av Karins elever, som vann bägge klasserna, sen hem och mer ridning! Ja avslutade kvällen med att snarka i soffan! Henny trodde att TVen skulle ramla från väggen! hahahaha!
 
Igår fick Santa pröva att gå på ett helt bettlöst träns, hon visar verkligen hat mot bett så hon kommer ej att gå på det mer. Hackamor går hon super på, och hon fick pröva Sir Nigels (Jeanetts häst) bettlösa tränas. Hon var mycket nöjd att gå i detta, Karin kände glädje för i Holland får man from 14 april 2014 starta alla klasser upp till z på bettlöst! Så nu taggar vi inför detta! Jag har lovat vita ridbrallor med glitter till första starten. Får hon upp henne i St Georg så får hon ett par bruna DeNiro stövlar!
 
Hihi!!!
 
Schoofi
Santi
 
Cleo
Schoofi
Team Blondies!
 
Puss och hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0