På husvagnsemster med den något äldre tanten

8-11 maj startar tränar Karin SM i dressyr utanför Göteborg. Jag och den något äldre tanten ska dit på husvagnssemester och heja fram vår tränare. Vi kommer nog mest stå för vindrickandet och påhejandet än att göra något direkt praktiskt och hjälpa Karin. Jag har redan planerat outfits vi skall bära, matchande Sverige träningsoveraller med dragsko i byxslutet och den något äldre tanten skall bära magväska, där hon förvarar diverse nödvändigheter.
Team-tant har faktiskt varit med förr och hejat fram Karin på dressyrtävling, då i Tyskland. Vi var mycket bra hästskötare! Jag knoppade och den något äldre tanten putsade. Vi drack rose-öl och åt goda tjock-kakor. Hejade fram alla ekipage och applåderade. Skrattade åt en ridande man som bar en ridbyxa som ej var så klädsam fram till... (foto finns)
 
Idag ska jag ev kolla lite när den något äldre tanten rider Arianne, men jag och sten h ar inte bestämt oss riktigt än.
 
Åh igår kväll hade jag en sådan fantastisk kväll i stallet. Då jag innehar det elaka ridförbudet (fick veta igår att om tre månader kan jag börja rida, en shetlandsponny (fel uttalat också)  sa sjukgymnasten och skrattade, han vet inget om hästar så måste ha googlat liten häst innan jag dök upp, eftersom det enda jag tjatar om är när jag får börja rida...) så placerade jag mig på en pall i ridhuset och satt där och tittade på följande ekipage som bara avlöste varandra (jag hade vråltur)  Celle och Mr P, Ellen och Hermelin, Lill-Frida red Fiffis häst Fia, Elin och Carla, Bello i min snygga county sadel och Cammie, Ann hoppade Calle, och sist Malin och Kavat. Jag missade Malin och Kavat men jag ska kolla på dom på lördag när de hopptränar. :)
 
Här är Elin med söta Carla! i bakgrunden ser men Lill-Friad mamma och Calle
 
 

Kommentarer
Postat av: Elin - tankar från draknästet

Åh, vilken vacker häst!! <3

2014-01-09 @ 21:57:59
URL: http://www.drakskatten.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0