Glad valborg och hoppas ni alla mår bra idag!!!

I onsdags var det valborgsmässoafton och då bjöd vi upp till fest! Grillen stod på högtryck och alkoholhaltiga drycker spred sig över hela Sverige! Underbart kul kväll! Vi spelade spel, "med andra ord" det var ett mycket roligt spel. Slutade nästan med krig mellan samtliga vänner, och par bråkade. Så kan det gå när tävlingsinstinkten kommer fram!
 
Igår var det Växjöloppet, jag och stålmannen slöt upp med syster-yster och hennes familj och lite andra kömpisar i strandbjörket och tittade på motionerande personer. Mini-roffes man var med och tävlade i 1 milsloppet. Han såg spänstig och snabb ut. Slutade på en angenäm 10 plats! Grattis!!!!
Jag och stålmannen följde mest Tidningslöpet, ett race för småbarn, där de skulle hoppa över tidningshögar samtidigt som de sprang. Så underhållande och barn flög åt alla möjliga håll!!!
Inspirerande av alla motionärer så har jag nu bestämt att vi ska börja med ett eget spring team. Än så länge är vi fyra stycken, alla som vill vara med och träna i mitt springteam är välkomna. Det är jag, syster-yster, Fritjoff och en het okänd vinna jag bjöd in.
 
Idag har tränar Kakan lovat att skicka en film på min häst, jag bad att få film med vita lindor och när hon sätter upp håret i en knut. För har hon knut kan alla tro att det är jag som rider! muhahahahaha!!!!!!
Älskade Kakan blev sparkad igår och jag fick en jätte äcklig bild så jag ville vomera. Axeln och handen hade fått stryk. Var oförsiktighet som orsakade detta. Därför har vi nu konstruerat en pansarglasbur på hjul till Karin som hon får stå i när hon undervisar så att hon inte blir sparkad mer. Dock behöver vi någon som puttar den runt runt i ridhuset under pågående lektioner. men det får vi bara ordna! hihihi!
 
PUSS!
Valborg
Häslning från min häst i Holland, Santa och hennes man Flappie
Vårt senaste tillskott i Risninge familjen! Boris!!!
Sunny i yvig frippa!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0