mys i ridhuset med mini-roffe

Efter cirka ett halvår så var jag och Mini-roffe och tränade ihop i ridhuset. Mini-Roffe tömmade Fia och jag red dressyr i skritt på miss Sunshine, använde kandar då den lilla busiga hästen tar alla chanser hon får att hitta på hyss. Just nu känner jag inte för att hamna utanför hästen, utan mening. Men allt gick lugnt och fridfullt. Fia såg fin ut på tömmen och hon har börjat göra skänkelvikning.
 
Stig-Sten och jag har varit på spårkurs nummer 2. Vi fick beröm! Massor av beröm. Mortuta var med och var förvånad över hur skärpt han var på träning. Jag var nöjd med min "lilla" hund. Han spårade fint för att vara rookie.
 
Just nu har SM i dressyr för seniorer börjat. Går att se på Horse 1. Jag och den något äldre tanten ska dit och titta live om vädret håller sig någorlunda på mattan.
 
Idag är det exakt 6 månader sedan jag fick fixade knäet. Kan väl säga att jag varit väldigt nöjd, men denna veckan har jag kört på hårt på rehab och skrittat (observera skrittat) 3 dagar i rad, detta har resulterat i att jag har så j*vla ont så imorse hade jag svårt att gå ner för trappan. Lite lätt ångest får jag hur jag ska kunna rida två hästar om några månader när jag knappt kan skritta en häst. Får rida varannan dag och gå varannan dag nu ett tag. Blä, så frustreande.
 
På lördag håller vi tummarna för Bello och Racer-räkan och Ida Qvarnström och Tell som startar dressyr i Lammhult.
 
PUSS
 
 
Granprix nästa

Santi-love på promenad
Stig-sten i action
Stig-Sten på skogsäventyr!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0