Berlin!

Vilken otrolig stad! Jag är kär! Jag vill flytta till Berlin och vara arkitekt där! Vilken arkitektur.
Jag hade en underbar trip med mitt goa jobb till Berlin. Vi bodde på ett tjusigt hotell, jag fick dela rum med syster yster och hade Daddy cool och Mor.-tuta i rummet bredvid! Så att det verkligen skulle kännas som en familjeresa! Fniss!
På bussen ner!!! 10 timmars buss gick lätt och smidigt när man precis inhandlat alla delarna av "50 shades of grey" Bakom mig satt andra hälften av UB85!
 
Stadshuset i Berlin
Varför har vi inte massa häststatyer i Växjö! Kanske vi i alla fall skulle kunna ha en i stallet....
Häst och vagn! Jag kollade noga igenom dessa hästar och kan försäkra er om att vill man åka häst och vagn i Berlin är det helt ok! Fina skor, täcken, skydd, bra vikt..
Häpnadsväckande stilig legogiraff!
Konst! Det här preciserar hur det känns när jag rider Santa!
Berlins vackraste hus enligt mig! När jag ritar mitt eget hus ska det exakt se ut så här!!! inuti var det svart marmor, det var vackert!
 
Åh! Kan vi ha detta som sarg hemma???? Hekt FAB! onda hästar! Me like!
Maskin som mätte av ålder kön och humör....
Jag gillar att jag är en glad tonåring! Syteryster fick adult! Skrattar fortfarande åt det!!!!
 
Helt från ingenstans dök dessa grabbar upp och ställde massa konstiga frågor, på tyska!
Kul hade jag iaf!
Var och besökte svenska ambassaden! Alla nordiska ambassader ligger samlade i Berlin och det var väldigt spännande att se dessa, eftersom jag är svensk medborgare så fick jag bara gå in i svenska ambassaden. Det var ett mycket snyggt hus med massor av roliga inredningsdetaljer. Fasaden till svenska ambassaden är klädd med granitplattor från Emmaboda. Det kändes mycket bra!
 
 
Mänskligt julpynt ala Bemme! (Bemme betyder smörgås på tyska!!!)
 
En julgran helt i min stil.
 
Ja, ett besök i Berlin då blir det mycket historia... En hel dag spenderades med att följa Berlinmuren som delade Berlin i öst och väst. Mådde faktiskt riktigt dåligt efter denna dagen...
 
Me and the Girls!!! Vi åt sådanna lass med mat!!!!
 
Avslutar Berlin resan med den här bilden... Om man säger så, så hör den ihop med bilden ovan och den jag delade rum med.... Smelly belly!
 
PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0