Golden Miami Boys

Den titeln kommer jag att förklara en annan dag!!! Fniss :)
 
Åh ibland blir man bara så himla glad. Just nu är jag så glad! Fick ett underbart sms där jag vet att de två tjejer som för tillfället är ute och kör på vägarna är på väg hem med ett glädjande besked:)
That made my monday! <3
 
usch det var så länge sedan jag skrev, har inte hunnit, orkat, ja ni vet.
 
Igår hade jag dressyrträning för fröken Maria på min fina Santa. Santa var urduktig och gjorde massor med svåra saker. Så stolt över henne.
Träningen för Maria är extremt bra. Maria är väldigt konkret och enkel att förstå, samt duktig på att analysera hela ekipaget, dels vad vi som ekipage har lätt för men också vilka svårigheter vi har och varför. Så ofta finner man en förklaring till problem som man inte riktigt analyserat på det sättet innan och det gör att man lättare kommer vidare.  Som igår övade vi p fattningar från skritt samt tillbaka till skritt från galopp. Detta är en styrkeövning som heter duga.
Nu så väntas det en veckas vila, då jag beger mig av mot Berlin med hela kontoret. En liten välbehövlig paus efter flera veckor månaders arbete. Ser verkligen fram emot det.
 
 
Min ädla springare!
I fredags var jag och Frida på skräckbio. Jag var skitskraj! Frida var inte alls skraj utan skrattade mer åt mina små upphopp och skrik :) Ingen mer skräckis för  mig på ett tag!!
 
Karin har debuterat Grand Prix med sin Stonie-Malnonie! STORT GRATTIS! Tyvärr var det lite spänt och missar så de nådde ej 60% (men nästan) så officiellt än är de ej ett GP ekipage. men för mig är dom det!!
 
Åh jag har ju inte berättat något om Team Risinges pay and jump som gick av stapeln den 8 november! Allting var total FAB! Så glad att tillhöra detta fina gäng som vi är!
Jag och Santa debuterade i vår första hopptävling ever!!! Vi klarade oss runt utan att peta ner ett ända hinder! För säkerhets skull tog vi alla hinderna i trav, Santa tyckte att jag var urtöntig, hon ville galoppera, men jag vet ju av erfarenhet att då glömmer en viss miss-Santa att lyfta på benen, så vi tog en lugn kontrollerad tur i trav. Mamma Pytte gick banan med mig innan och visade noga och exakt hur jag skulle ta hinderna! Jag följde alla råd och fick beröm sedan för mina fina vägar!!! När jag ser filmen så ser allt så pluttigt ut, men när jag red mot hinderna så kändes de så himla höga. På filmen ser man till och med att Santa försöker ta i lite extra för att hon ska få hoppa över huvudtaget....
In action
den vackra rosetten som Marley designat är nu på hylla hemma så att alla kan se den :)
Ser fram emot vårt nästa event!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0