Skenande häst!!!

I onsdags var vi ute jag och Santana (som hon heter när hon är ouppfostrad) på en trevlig förkvällsritt. Fin avslappnad skritt. Liver lekte, ända tills santa såg ett träd, eller ett halvt träd, eller mer en avkapad buske! Hästen fick panik, vände på klacken och sprang för full kraft hem mot ridhusets trygga miljö. Jag kände mig mindre nöjd med hennes reaktion och messade direkt till tränare som haft henne under utbildning i 9 månader..
"Kan man få tillbaka pengarna när ens häst skenar i skogen efter utbildning av GP ryttare"
Svar
"HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!"
Svar 2
"HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHHAHAHAHAHAHAHA!!!"
Svar 3
"HAHAHAHAHAHAHAHA Nej! Skogsridning ingick ej i utbildning.
 
Summan av kardemumman är att from och med nu kommer vi bara befinna oss inom fyra väggar.
 
Avslutade mitt mindre trevlig pass i ridhuset där hoppning pågick, jättebra avladdning tänkte jag, men santa tyckte det var trevligt att se sina vänner flyga över hinderna. Det var Fia-Frida och Fia, Elin och Carla, Marley och Casco. Alla var jätteduktiga! På söndag är det start för Fia-Frida och Fia och Elin och Carla i Åseda. Spännande!
Kvällen avrundades med en tur med den något äldre hästen i skogen, hon var snäll men hade lite myror i brallan!
 
Igår befann jag mig på jobb i Karlstad så Lill-Frida agerade mig och red Santalaaana. Då var hon snäll (Ögontjänare) Ikväll blir det trimming, sedan träff med Bellan-propellan!
Puss och hej!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0