min roliga resa

Japp nu har jag levt som 30, i snart två veckor. Jag känner ingen skillnad. Ända skillnaden är att jag fått sjukt många superfina presenter! Lucky lucky me!!! Av stålmannen fick jag i present, att välja själv valfri handväska, så cirka 4 timmar av vår Wien resa gick ut på att välja väska till mig. Det blev en svart läder purse från Michel Kors. Passar perfekt i min handväsk-samling som börjar bli riktigt bastant! Min första tanke var ju att köpa en Karl Lagerfeldt väska med en katt på, men valde en annan. Syster-Yster och Kobojsar-Robban, gav mig en liten väska med en katt på, dock var det en rosa rund "Hello Kitty väska" men i denna låg det kaffe-kapslar, jag fattade ingenting. Men dessa underbara människor hade köpt en nespresso maskin till mig. Vilken lycka!!!
Irene Jarz gav mig ett valfritt "huvud" så jag ska gå och välja ett. Jag har ett "huvud" sedan innan så det nya kommer verkligen att komplettera detta bra!!!
Bästa presenten fick jag av mor-tuta och daddy-cool! En rosa pilen cykel! Så nu cyklar jag överallt i en hejdundrans fart! Cykeln är det finaste jag sett.
 
Ska ta en bild när det är ljust så man ser hur rosa den verkligen är.
 
Resan Amsterdam/Wien var världens bästa resa! Vi började på tåget till Kastrup, några timmars väntan på Kastrup flygplats, sedan vidare till Amsterdam, där vi gjorde en natts paus (utan hotel hihihi) så vi var ute och svirade i Amsterdam. Vi träffade en polska och hennes man och de skjutsade runt oss på cykel över hela Amsterdam och visade Amsterdans bästa sidor på nyårsafton. Är lite ledsen att jag inte tog polskans nummer för hon var så himla gullig.
Nyårs-gänget
På morgonen nyårsdagen flög vi vidare till Wien. Wien är så bedårande, absolut den vackrast staden jag sett. Första dagen strövade vi mest runt och drack kaffe på caféer, öl på bryggerier och åt pizza på Vapiano.
Jag passade på att klappa alla hästar jag kunde hitta.
 
Dag 2 var det shopping på schemat! Det fanns så mycket att köpa, så det var tur att vi bara shoppade en dag. Jag har sådan tur att Stålmannen är lika shoppoholic som jag så vi har inga problem att shoppa ihop. på kvällen gick vi på Wien-konstert, där vi fick uppleva klassisk musik, opera och wiener-wals. Det gällde att klä upp sig. Tyvärr fick vi platser längst bak bland massa asiater som inte kunde uppföra sig!
Jag gillar arkitekturen.
Kvällen spenderades på ett bryggeri där klockan stod tolv och jag fyllde 30! Wuuuup wuuup!!!!!
 
3 jan och min födelsedag!!! Syster-yster, Kobojsar-Robban och Mårten kom och mötte upp oss på vårt hotel där vi åt frulle- bulle, drack skumpa och jordgubbar!! Inte Mårten då!
Mårten på vårt hotell.
Sen sprang jag, Stålmannen och Kobojsar-Robban till Spanska ridskolan där vi hade biljetter till morgon uppvisning. Tyvärr fick man inte fota när föreställningen väl hade börjat. Men jag säger det, om man är i Wien så ska man uppleva spanska ridskolan. Dessa vita hingstar i den otroligt vackra miljön är oslagbar! Stålmannen gillade de unga hingstarna bäst för de hade hallabalo (inte meningen tror jag) jag var mest imponerad av det avslutande numret som bestod utav 8 hingstar i kadrilj. Den var tight, de hörnpasseringarna är något att lära sig att göra :)
ridhuset....
ridhuset....
utanför spanska ridksolan, vanlig taxi och
 
hästtaxi.
Resten av dagen besökte vi slott och åt på ett superbra ställe. SÅ den perfekta 30-års dagen!
här vill jag bo när jag blir stor
varför jag och stålis inte får vara barnvakter till Mårten :)
 
Sista hel dagen i Wien så gick vi på Zoo! Jag älskar zoo. Jag borde gå mer på zoo. Nästa zoo-resa jag ska göra ska bli till Kolmården.
Flodis
kissebebis
mamma kisse-mjau
 
pappa katt
barn på elefant
Lukas tar sig en powernap
Sten!
 
 
 
The Wien-gang. Tyvärr syns inte Mårten på bilden för han ligger under bordet och sover!
Resan hem blev lång, nästan en halvdag tog det. När vi kom hem blev jag sjuk, i typ en vecka! Poor me! Nu mår jag bra!
 
PUSS och tack för alla gratulationer!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0