Tankar om 30

Nu när jag passerat 30 strecket så börjar man inse saker som var helt otänkbara när man var 20-talist, och eftersom min uppgift är att lugnt och tryggt inviga Elin i 30-livet så kommer några tankar som 30 + här.
 
1.) Användning av dubbdäck på cykel, känns helt okej! Jag är fruktansvärt nöjd med att köra dubbat på min nya princess! Ddock måste man passera 40 för att cykelhjälm ska vara till sin rätt!
 
2.) Man dricker Chardonnay och inte vanligt blaskigt vitt vin. Detta är en bra sak.
 
3.) Höll  på att skriva detta inlägget igår, men jag kunde inte komma på vad som var nummer 3! Men nu ett dygn senare har det slagit mig, eller rättare sagt igår kväll kom jag på det...
Helt plötsligt har jag blivit som besatt av matlagningsprogram, detta var inget som låg på min TV lista för bara några månader sedan, men nu! Jag följer allt! Masterchef, mini masterchef, matkockarna, name it jag ser det! Bakery någonting, där de gör fina tårtor är absolut en favorit. Dock har jag inte börjat laga mat än, det får Stålis stå för några år till :)
 
Igår hade jag fått ett paket från Holland! Det var curre till Santuss och paket till mig! Tack älskade Kakan!!!
Nya tuffa Winterboots och ett vinglas i rosa, med "princess" skrivit i glitter! Love it or what!!!
 
Jag, Mini-Roffe och Ann hade tant ridning igår, på en timme. Ridhuset var bokat 17-18 och sedan 19-20 så shit var vi vad snabba, Hansa-pansa och Annie-bannie var och hjälpte till för vi hade bomövningar! Det var så himla kul att rida några stycken ihop, jag tycker att jag oftast rider själv, men vilket driv det blir när man är några stycken. prick 19,00 var vi klara och lämnade över ridhuset till nästa person :)
Santis med sin älskade Fia-lotta! Vi är BFF sa dom sen gick de tätt ihop. <3
 
From nu ska jag ha en bitterfri vecka! Ibland är man så tjurig men from idag så är det bitterfritt i en heeel vecka!
Stackars Karin nästa fredag då kommer allt komma upp till ytan! MUHAHAHAHA
 
Puss och hej
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0